ip adres weggegooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

banditwifi

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
In een netwerk van 4 peecees, 2 kabel en 2 wlan. Nu heb ik op 1 wlan peecee xp pro geinstalleerd (was win98SE). Alles verloopt goed, alleen kan ik geen vast IP adres instellen. Indien ik dit doe en ik herstart, maakt ie er weer vrolijk 0.0.0.0. van. DNS is weer leeg en subnetmask ook 0.0.0.0.
Hoe krijg ik XP zo gek dat ie mijn toegewezen adres laat staan (ik wil geen dhcp server ivm restricties per gebruiker).
Router/modem is een SMC 7404, PCI kaartje is een SMC 2602W.
Wie weet een oplossing.

Groeten banditwifi

Hmm. zie je dan ook 0.0.0.0 staan in de invulvakjes waar je een handmatig ip kunt opgeven? of springt ie vanzelf weer naar 'automatisch ip toewijzen'?

Heb je ook verschillende gebruikers op de machine aangemaakt, of alleen een administrator?

Er is maar 1 gebruiker (administrator) en na herstart van de peecee is ie op 0.0.0.0. Als ik ''m instel blijft ie in het TCP/IP wel de goede adres behouden, maar kan ik geen verbinding maken. Voor een goede werking zul 'm toch moeten herstarten.

Je verbinding zou zonder herstarten ook wel moeten werken.

Geef je hem wel een goed IP en gateway?

Hoe zit je netwerk in elkaarr? Heb je een wireless Access Point met router of een losse router of.. ?

Mijn netwerk:
pc 1: PIV xp-pro kabel 192.168.2.103
pc 2: PII win98SE WLAN 192.168.2.101
pc 3: PIII win98SE kabel 192.168.2.104
pc4: AMD athlon 1400 WLAN 192.168.2.102

SMC 7404WBRA router/modem/printerserver ineen
WLAN kaartjes beiden PCI en SMC 2602W (bij uitwisseling blijft pc 4 probleem, dus geen pci kaartje probleem)

Alleen PC4 heeft problemen. XP draait stabiel en snel. Maar verbinding maken ho maar.
Je hebt gelijk dat het nummer blijft staan na instelling, doch ik kan gen verbinding maken en als ik reboot is het adres verdwenen.

Hmm..

Heb je ook software van je Wireless PCI kaartje geinstalleerd? Het kan zijn dat deze conflicteerd met windows XP.. want XP wil zelf de draadloze netwerken ook beheren.

De normale installatie route is eerst software, dan de pci kaart. Ik denk dat ik voor de drivers van de pci kaart de leveranciersceedee heb gebruikt. Ik ga morgen proberen alles te deinstalleren en dan een installatie doen.
Eerst de software (WLAN monitor), dan de hardware PCI kaart en aanbevelen de XP drivers te gebruiken (als ie 'm herkend)
Alvast bedankt voor je reactie

PS de software van SMC (ook recente drivers die ik heb gedownload van internet) zijn niet voorzien van veiligheidslabel van Windows.

Software eruit, reboot
hardware eruit, reboot

Hardware er weer in, reboot. Nieuwe hardware laten detecteren, maar herkent geen eigen drivers. Via internet laatste drivers gedownload en geinstalleerd. Nu geeft XP aan dat er een netwerkverbinding gemaakt kan worden, maar wil ik zelf een IP adres toewijzen. Dit gedaan --> geen verbinding (ook gecheckt hoe met beveiliging en encryptie, deze zijn gelijk aan router).
Icoontje in taakbalk staat met rood kruis. Geen verbinding.
Reboot.
Verhip nu blijft eigen ingevuld IP adres wel staan, maar helaas nog geen verbinding. Er is 1 mogelijkheid, dat is de ANY. Bij de overige werkt alles al maanden geod, maar deze?
Zijn er nog meer tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan