ip adres wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

indigo333

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Berichten
54
door een paar lieftallige dames ben ik helaas geblocked op een site via mijn ip adres.
nu heb ik al van alles geprobeerd om mijn modem te resetten enz maar het wilt niet lukken.
ik heb een zyxel p2601 hn-f1 ik krijg steeds het schermpje waarin je username en password in moet vullen dat weet ik niet meer, bij een reset zou de fabrieksinstelling weer terug moeten staan en zou het admin en password 1234 moeten zijn maar dit pakt hij gewoonweg niet.
hoe kan ik dan toch in mijn modem eea veranderen?
of hoe kan ik op een andere manier het ip adres veranderen.

ik zit bij canal digitaal (tot mijn grote spijt)
via een andere ip site inloggen kan wel maar daar opent hij de popups weer niet..dus echt vervelend.

ik ben nog wel in het bezit van een andere router en ander modem (tele2)
weet niet of ik die kan aansluiten en daar misschien eea mee kan veranderen.
het is toch absurd dat je zo moeilijk in je eigen modem kan komen om wat te veranderen en absurd dat je gewoon geblocked word op je ip adres terwijl je gewoon niks hebt uitgevreten maar andere ervoor kunnen zorgen dat je geblocked word.

graag zsm hulp want om nou steeds naar de mac te moeten voor op die site te kunnen komen heeft ook weinig zin.
 
Schrijf eerst je huidige publieke ip-adres op. Staat (o.a.) te lezen op http://www.watismijnip.nl
Wat je daarna kunt proberen is de router een hele nacht uit te laten staan. Hopelijk krijgt de router dan bij opnieuw aanzetten een ander publiek ip-adres.

PS: JIJ kunt zowiezo geen publiek ip-adres toekennen, dat doet je provider. Dus als bovenstaande geen ander publiek ip-adres oplevert, dan kun je proberen of je provider je wil helpen (maar ik vermoed van niet).
Overigens kan het zijn dat je provider 'spontaan' je ooit een ander publiek ip-adres geeft, dus dat (vanaf dat moment) je probleem "automagisch" is opgelost.

Tijs.
 
Het klopt idd dat je zelf je eigen publieke (WAN) IP niet kan wijzigen.. Dit doet je provider, maar wees gerust. Ze doen dit regelmatig bij niet statische IP adressen.
Zodat ze eventuele servers kunnen tegengaan.

Als je echt dringend op die site moet kan je altijd is tijdelijk proberen via een proxy server:
freeproxyserver.ca bijvoorbeeld (voorbeeld)

gr,
Maxim
 
bij de proxy server kom ik wel op de site maar gaan de popups niet open (dus kan geen berichten terugsturen naar mensen) heb verschillende proxy sites geprobeerd
 
Dan maar mijn opties proberen, hè.

Tijs.
 
indigo zorg bij de proxy die ik je gaf dat "Remove scripts" af staat
 
Hoe heb je die fabrieksinstellingen terug gezet?
Mijn ervaring is dat de die resetknop wezenlijk langer ingedrukt moet houden
 
Hoe de router te resetten naar fabrieksinstellingen staat hier uitgelegd. Als het wachtwoord (blijkbaar) door jou (of een installateur) is gewijzigd, en je weet 'm niet, dan moet je inderdaad de router resetten naar fabrieksinstellingen.

En inderdaad is het standaard wachtwoord 1234 [je moet wel een minuut of 5 wachten na het resetten.]
Je zou evt. kunnen proberen niet ook de gebruikersnaam op te geven, dus alleen het wachtwoord 1234 in te vullen. Werkt dat niet, dan alsnog de router resetten naar fabrieksinstellingen.

Tijs.
 
Wow, wacht is even.. er is totaal geen reden om de fabrieksinstellingen te wijzigen.
Het IP word door de provider uitgedeeld op basis van het MAC adres. Een reset gaat
dit niet verhelpen, en dan moet ie alles terug instellen

gr,
Maxim
 
Nee, daar was de reactie ook niet voor bedoeld.
Men komt niet meer in de router. Dat was het probleem op dit moment.
Ja, met het IP adres heb je gelijk.
Als dat op basis van het MAC adres gaat, zou ik zeggen, hang er even een andere router aan.

Zelf heb ik geen problemen ondervonden toen ik van router wisselde, ondanks dat er nu een ander MAC adres was.
 
Ga er maar niet vanuit dat je met een ander adsl router de verbinding goed krijgt (andere instellingen). Zowiezo zal telefonie niet werken met een andere router.

Voor het ip-adres probleem heeft het geen zin om op de Zyxel in te loggen, maar voor (bijv.) portforwarding etc. wel.
Dus áls de topic-starter zeker wil weten dat hij de configuratie van de router (ooit) weer kan aanpassen, dan zal hij de router naar fabriekswaarden moeten resetten.
Overigens wordt dan meteen een nieuw wachtwoord gevraagd om in te stellen, dus dat zal hij (of de installateur) ooit wel gedaan hebben maar niet opgeschreven hebben welk nieuw wachtwoord er was ingesteld, toen.

Tijs.
 
probeer het eens met "surfing tunnel"
je kan zelf het land instellen van waaruit je een ip wenst.
werkt perfect en vlot.
 
Geen tijd om 't complete bericht te lezen maar het resetten van je router zou een optie moeten zijn.
En een alternatief is de sterker uit je modem te trekken en hem pas de volgende dag weer erin te zetten en anders kun je nog altijd even je provider bellen.
Die weten meestal raad.
 
@indigo333: Wat vervelend om te lezen dat u geblocked bent op een website. Heeft u hierover al contact gehad met onze internet en bellenteam? Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal
 
@webcanaldigitaal ik heb vandaag inderdaad na veel geprobeerd te hebben maar gebeld met jullie team, en kreeg gelijk te horen dat ze het dynamische ip adres niet konden veranderen , daarna zei hij ik vraag het even na..maar goed binnen 2 tellen terug aan de telefoon met het antwoord dit kan nooit gedaan worden..nou bij andere providers wel anyway....om het netjes te houden hier..ik heb echt nog nooit fatsoenlijke hulp gehad van canal digitaal heb er al vanaf dag 1 problemen van en zelfs nu met zoiets word je niet geholpen.helaas voor mij had ik een contract van 2jaar bij cd waarvan ik er nog 9 maanden van mag uitzitten.ik heb echt nog nooit zo'n klantonvriendelijk en leugenachtig provider gehad als canal digitaal hang de vlag uit als het abbo eindelijk afgelopen is. sorry ff offtopic...maar dat hier iemand op reageerd van het cd team tja ...sta dr versteld van dat er van dat team iemand interese toont of er al een oplossing is.

ondertussen nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem waar ik extreem van baal
 
Dat er geen oplossing is dat hebben wel al eerder aangegeven: Je kunt/mag van je provider niets verwachten m.b.t. het aanpassen van het publieke ip-adres van je router.

Tijs.
 
@indigo333 - vervelend dat u contact met CanalDigitaal niet prettig ervaart. Wij zouden graag uw dossier erbij willen pakken.
Kunt u willicht uw abonneenummer doorgeven?
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal
 
Is het geen optie om de desbetreffende website te mailen dat hun jou Ip-adres geblokkeerd hebben met de vraag of ze dat willen deblokkeren?
 
op 2 minuutjes is dit probleem van de baan, zoals ik reeds meldde, installeer surfing tunnel ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan