ip adres wordt door pc veranderd daardoor geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Om met de Motorola modem verbinding te kunnen maken via de kabel met Ziggo moet er een ip adres toegewezen worden beginnend met 82..........
Als nu het internet wegvalt dan staat er een ip adres beginnend met 169........
Omdat goed te krijgen moet ik bij eigenschappen/netwerkverbindingen eerst het ip invullen beginnend met 82..........bij het volgende ip adres gebruiken, dan wordt er een netwerk adres verkregen maar die is dan beperkt. Dan moet ik bij eigenschappen weer
de boel op automatisch zetten, de modem stroomloos maken dan weer stroom erop en dan de verbinding herstellen.
Dit gaat dan een tijd goed tot de verbinding weer wegvalt en alles weer opnieuw zoals boven ingesteld moet worden.
Wie weet hoe ik er voor kan zorgen dat dat ip adres niet meer veranderd.

Zodra je verbinding hebt met ziggo noteer je de ip gegevens van dat moment. Deze voer je dan in in de alternatieve verbindingsgegevens, vergeet de DNS servers niet! MOcht dat ook niet werken dan zul je ipv IP via DHCP een vaste waarde in moeten geven. De vaste waardes zijn de waardes die je hebt genoteerd.

Heb je een Statisch ( vast ) of een Dynamisch IP adres ( wisselend )?
In het eerste geval, als je dan bij Standaard gateway nu eens het IP adres invult van het modem.
Bij een Dynamisch IP adres zou het met het automatisch aanvinken moeten werken.

@serendip.
Nu het ip bij alternatief staat ingevuld wordt het niet meer veranderd.
Maar zolang de laptop aangesloten is (rechtstreeks op het modem) gaat alles goed,
Sluit ik echter de desktop aan dan blijft nu ook het ip adres onveranderd, van de modem blijven alle lampjes branden en toch heb ik dan geen internet. Moet ik eerst de boel weer stroomloos maken en dan heb ik weer verbinding. Doe ik de netwerkverbindingscontrole van windows dan geeft die aan dat ik de fabrikant van de pc moet raadplegen.
Vaak gebeurt dit nadat een van onze zoons warrock heeft gespeeld.
Hoe krijgen wij dit goed?

Kun je niet eens kijken in de log van de firewall wat er gebeurt? Het klinkt alsof warrock de boel na het spelen dicht zet.

Heb nu bij advanced rules het ip adres van de modem en warrock op allowed gezet.
Nu maar weer afwachten.

Probleem blijft. Inmiddels al vele malen met Ziggo aan de telefoon gehangen en nu
sturen ze volgende week een monteur.

De ochtend dat de monteur langs zou komen dacht ik dat het wel handig zou zijn als er
dan geen internetverbinding zou zijn.
Dus zette ik de pc aan om dit te controleren en zag toen onderin de status balk heel snel de melding "dns error" voorbij flitsen.
Heb toen via ipconfig het dns nummer opgezocht en dit ook bij de advanced rules van de firewall op allowed gezet.
En tot mijn verbazing had ik toen weer internet zonder eerst de stroom er vanaf te hebben moeten halen.
Ziggo weer gebeld en hun dit verteld en gevraagd of dit ook werkelijk de storing zou hebben kunnen veroorzaken. Volgens hun was dat zeker mogelijk en hebben we de monteur geannuleerd.
Zelf twijfelde ik daaraan omdat het probleem zich ook voor deed toen ik de firewall uitgeschakeld had.
Maar het gebeurt nu wel veel minder vaak als eerst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan