IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
Hoi,
Sinds vandaag in het bezit van een nieuwe pc.
Hier zit een asus P4S8X-X moederboard in met een onboard netwerkkaart. SiS 900 based pci fast ethernet adapter. Deze kaart heb ik verbonden met mijn router (draytek) Allen wordt er nu geen ip adres toegewezen.
Instellingen nagekeken en alles staat op automatisch ip adres krijgen. Via ipconfig /renew al een poging ondernomen om het ip adres te laten wijzigen, helaas helpt ook niet.
Het ip adres 169.254.69.123 blijft gewoon staan, terwijl dit er ongeveer zo zou moeten uitzien 192.168.1.13

Heeft iemand een idee hoe ik dit ip adres kan wijzigen.
Ik werk trouwens met XP Pro.

Iedereen alvast bedankt voor de reactie.

mzzl.

Juiste kabel gebruikt? (straight)

Netwerkkaart goed geinstalleerd?

M@rio,

Ja de goede kabel, netwerkkaart werkt ook er worden pakketjes verzonden maar er komt niks terug.
Ik kan het ip adres wat er in staat dus niet wijzigen.

mzzl,

Bij subnetmask alles goed ingevuld? Routingstabel aangepast?

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Wat bedoel je met routingstabel, waar kan ik dat vinden.
even voor de duidelijkheid mijn router geeft netjes ip adressen af aan mijn andere twee computers. Het probleem zit hem in het niet kunnen wijzigen van het ip adres, ik denk zelf dat de netwerkkaart kuren heeft. normaal kun je met ipconfig /renew een ip adres krijgen.
Misschien is het nog een optie om de pc eens rechtstreeks op mijn kabel verbinding aan te sluiten dus zonder router.

Mzzl.

Heb je al een andere kabel geprobeerd? En hoe staat je netwerkaart in apparaatbeheer? Staat er een uitroep of vraagteken bij?

M@rio,

Ja ik heb ook al een ander kabel getest, en er staan geen uitroep of vraagtekens bij de instellingen ook niet in de hardwarelijst.

mzzl.

Maar of je wel of niet een statisch ip-adres krijgt, hangt toch af van je provider? Wat heb je? Kabel? ADSL? Welke gegevens zie je als je ipconfig intikt? Die routingstabel zit toch in de modem?

Groetjes,
Bennie

Hallo allemaal.
Het probleem is net opgelost.
Even de router een harde reset gegeven en alles werkt.
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken.

Tot de volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan