IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Soms word mijn lokale ip-adres zomaar veranderd, dit is best vervelend aangezien ik een ftp-server met router ervoor heb, hoe kan ik dit stoppen????

Dat kun je opvangen door niet te kiezen voor automatisch ip adres krijgen maar om handmatig ipadres/subnetmask/dns/gateway in te voeren

Zal eens kijken of het lukt, alvast bedankt!

@ Stinuz : Je krijgt telkens een ander IP_adres omdat je router een DHCP server is. Een DHCP server/router is iets dat alle PC automatisch een ander IP adres geeft.

@ Mario : Als je dat instelt krijg je vaak ruzie met de router die geconfigureerd is als DHCP server. Dus kan heel het netwerk crashen:thumb:

Wat moet ik als geteway neerzetten???

[edit]He AMDAthlonXP, zit jij ook ziek thuis?????[/edit]

@ Stinuz : Ja ik zit ziekt huis:confused:

Maaarre.... De gateway is het IP van je router. Ik geloof dat dat bij jou 192.168.1.1 was.

Ik vind het zelf niet zo'n slim idee omdit te doen, want anders doet dadelijk je hele netwerk het niet meer.
Dan krijg je ruzie met je DHCP server in je router:cool:

Geplaatst door AMDAthlonXP

@ Mario : Als je dat instelt krijg je vaak ruzie met de router die geconfigureerd is als DHCP server. Dus kan heel het netwerk crashen:thumb:

Valt best mee. Stel een ipadres in dat aan het eind van de range ligt

@ stinuz,

gateway is waarschijnlijk het ipadres van je router

@ Stinuz : Ja ik zit ziekt huis:confused:

Maaarre.... De gateway is het IP van je router. Ik geloof dat dat bij jou 192.168.1.1 was.

Ik vind het zelf niet zo'n slim idee omdit te doen, want anders doet dadelijk je hele netwerk het niet meer.
Dan krijg je ruzie met je DHCP server in je router:cool:

Ik ga het lekker toch proberen:p

Alles is gebeurd, ik kan nog gewoon internetten en de ftp doet het ook goed!!!!

@ Mario : Router lijken een eigenleventje te hebben. Als je dan geen IP-adres kunnen uitdelen aan je dan word je hele netwerk gesloopt door dat ding:evil:

Ik ken dit soort dingen al heel lang gezien en gehoord.

Jew moet gewoon van je netwerk kabel afblijven, dan heb je dus geen last van telkens andere IP-adressen die je router uitdeeld

Geplaatst door Stinuz
Alles is gebeurd, ik kan nog gewoon internetten en de ftp doet het ook goed!!!!

Ik hoop voor je dat het allemaal blijft werken. Je moet niet komen zeuren als het dadelijk niet meer werkt:thumb: :evil: :D

Je moet gewoon van je netwerk kabel afblijven, dan heb je dus geen last van telkens andere IP-adressen die je router uitdeeld

Ik kom ook niet aan mijn netwerkkabel en toch veranderd de ip hoor.

Ik hoop voor je dat het allemaal blijft werken. Je moet niet komen zeuren als het dadelijk niet meer werkt:thumb: :evil: :D

Als het niet meer werkt KAN ik niet meer komen zeuren:p :p :p

Geplaatst door Stinuz

Ik kom ook niet aan mijn netwerkkabel en toch veranderd de ip hoor.

Dan moet je een kabeltje plaatsen tussen je moederbord en je netwerk kaart . Een wakup-lan kabeltje. Dan krijgt die netwerk kaart telkens stroom en lijkt het net of je continu online ben. JE IP veranderd dan ook niet.

Ik heb in mijn netwerk ook een DHCP server draaien, en die deeld alle IP's uit. Ik heb in alle PC's dus ook gewoon een wakeup-lan kabeltje getrokken van de NIC naar mijn mama-plank. Werkt goed, en geen wijzigende IP's:cool:

Geplaatst door Stinuz

Dan kan ik het internet toch niet meer op, dourk:rolleyes:

Maar als je hem misschien opnieuw opstart werkt ie misschien dadelijk niet meer:D

KOM ANDERS FF ONLINE OP MSN:thumb:

Maar als je hem misschien opnieuw opstart werkt ie misschien dadelijk niet meer:D

DAN ZAL IK EENS OPNIEUW OPSTARTEN!!!!!:p :p :p

@ Mario : Router lijken een eigenleventje te hebben. Als je dan geen IP-adres kunnen uitdelen aan je dan word je hele netwerk gesloopt door dat ding:evil:

Ik ken dit soort dingen al heel lang gezien en gehoord.

Jew moet gewoon van je netwerk kabel afblijven, dan heb je dus geen last van telkens andere IP-adressen die je router uitdeeld

Vaak genoeg vaste ipadressen ingesteld en nooit geen klachten gehad dat het netwerk

En idd heren. Prive gesprekken gaarne via MSN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan