Ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

some1els

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2005
Ik heb een vaste computer en een laptop. Internet via ADSL Wanadoo. De computer heeft vast internet, m'n laptop draadloos. Internet gaat via een Belkin modem met ingebouwde draadloze router. De draadloze kaart in mijn laptop is een Ralink RT 2500 Wireless LAN card. Een firewall van ZoneAlarm? (volgens mij) Beide computers hebben WinXp

Normaal kan ik altijd verbinding krijgen met mijn laptop. Alles werkt dan prima. Sinds vorige week lukt het me niet meer om verbinding te krijgen. De melding die Windows dan geeft is dat het netwerk geen netwerkadres heeft toegewezen.

Na enig zoeken op deze site heb ik mijn Ip-gegevens op beide computers opgezocht via uitvoeren-> cmd. De laptop heeft een Ip-adres wat begint met 169.254.210 en de computer heeft een Ip-adres wat begint met 85.147.28. Als ik een Ip-adres probeer te vernieuwen krijg ik de melding dat mijn aanvraag is verlopen en dat de computer geen contact met de DCHP-server kan maken.

Voor alle duidelijkheid; internet op de computer werkt prima. Internet op de laptop werkte altijd prima, maar sinds vorige week ineens niet meer. Ik heb geen instellingen verandert ofzo, waardoor internet het ineens niet meer zou kunnen doen.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Het ip-adres wat je laptop heeft is een zogeheten apipa adres, wat zoveel betekend als: geen dhcp server gevonden.
Je vaste pc daarentegen heeft een ip-adres wat ongebruikelijk is in een netwerk achter een router, dat zou eerder in de 192.168.*.* of 10.0.*.* range moeten liggen.
Het lijkt er alzo op dat je router helemaal geen routertaken op zich neemt; hij functioneert enkel als een modem.

Daar zou ik dus als eerste gaan zoeken.

Dat adres dat begint met 85.147 etc zal het ip-adres van je provider zijn. Verder lijkt het er inderdaad op dat de dhcp-server niet werkt maar waarom geef je die pc niet een vast IP-adres?

Je wireless verbinding op de laptop werkt niet (meer).

Een truckje in de bijlage.
Lees ipv "netwerkkaart" in jou geval "wireless".

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan