Ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojo45

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Goeden dag allemaal ,ik heb een vraagje over Ip
Ik heb thuis op mijn draadloos netwerk mijn laptop daar een vast ip adres gegeven want anders had ik vaak geen internet .Nu is mijn vraag als ik weg ga na hotel of zo dan moet ik mijn ip adres weg halen want anders kom ik daar niet op het netwerk.
Dus als ik thuis ben moet ik alles weer invullen ,is daar geen andere oplossing voor ?
Sorry als deze vraag al eens gestelt is heb wel even gekeken maar kon er niks op vinden

Al vast bedankt

Jojo

Thuis een externe draadloze ontvanger gebruiken, en die een vast ip geven.
In hotel of elders de onboard kaart van je laptop gebruiken.

Thuis een externe draadloze ontvanger gebruiken, en die een vast ip geven.
In hotel of elders de onboard kaart van je laptop gebruiken.

Ik ben blij met je reactie, maar dit is niet wat ik zoek .
Ik wil graag zonder die externe ontvanger werken

groetjes Jojo

Hm, ik weet niet of dat gaat werken.
Ik kan mijn ontvanger-mac-adres koppelen aan m'n router. Dan krijg ik vaste ip, terweil ik niets instel.
Kun je dan niet beter werken aan het zend-vermogen en de ontvangst hiervan?

Je kunt ook een alternatieve ip-configuratie instellen. Doe dit in de Eigenschappen van Internet-protocol (TCP/IP)

Als 'normale' instelling: Automatisch een ip-adres toewijzen (en ook automatisch het gateway-adres laten toewijzen).
Alternatieve configuratie (=tabblad bij die Eigenschappen): Daar een vast ip-adres en vast gateway-adres invullen. Dit gaat dus in als niet automatisch een ip-adres wordt toegewezen.

Succes,

Tijs.

Je kunt ook een alternatieve ip-configuratie instellen. Doe dit in de Eigenschappen van Internet-protocol (TCP/IP)

Als 'normale' instelling: Automatisch een ip-adres toewijzen (en ook automatisch het gateway-adres laten toewijzen).
Alternatieve configuratie (=tabblad bij die Eigenschappen): Daar een vast ip-adres en vast gateway-adres invullen. Dit gaat dus in als niet automatisch een ip-adres wordt toegewezen.

Succes,

Tijs.

Bedankt dit is meer wat ik zoek, ik ga het binnen kort uit proberen

groetjes Jojo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan