ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

missnes

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
hoooooiii
heb een raar probleem:P heb nu draadloosinternet en die doet het perfect. enige probleem die ik heb is dat ik niet op de ipadres kan komen om een w8woord in te stellen. als ik de ipadres wat door de fabrikant gegeven is intoets, vind hij de pagina niet. dus heb ik via uitvoeren de ipadres opgezocht waar de laptop mee werkt. als ik die ipadres invoer bij internet dan vind hij de site maar ik heb daar geen w8woord en ook geen gebruikersnaam van. ik heb de ip4 en 6 alle bei op automatisch staan en proxy staat uit..
weet iemand een oplossing???

Je bedoelt de configuratiepagina van je router?

Die kun je over het algemeen bereiken via http://192.168.1.1 daarnaast zijn de standaard inloggegevens altijd terug te vinden in de handleiding.

Vaak is dat gebruikersnaam "admin" en het wachtwoord ook "admin"

dat is het probleem, die vind hij dus niet. mijn internet loopt niet via 192.168.1.1 maar via een andere ipadres, waar ik de w8woord en de gebruikersnaam niet van weet:(

Ga eens naar
Start > Uitvoeren > intypen "cmd" > intypen "ipconfig" (Zonder de quotes dan he ;))

Wat staat er dan bij Default gateway? Dat is het IP-adres welke je in moet typen :)

snik snik,, heb alles geprobeerd, maar het lukt nie. via uitvoeren krijg ik een ipadres die wel klopt, alleen heb daar geen gebruikersnaam en w8woord van. admin admin accepteerd hij niet...nog andere opties:confused::confused::rolleyes:

Volledige modemreset via een minuscuul gaatje aan de achterkant van het modem. Sommige modems hebben zo'n resetmogelijkheid.
Hier kun je een paperclip of balpen indrukken.
Ik weet niet of dit ook op jou van toepassing is, maar toch....

CrashPuppy

Boekje van je router al eens open gedaan? Dat staan de inloggegevens sowieso in :rolleyes:

jeppsss ook al gedaan. volgens het boekje zo het moeten zijn: 192.168.1.1
met gebruikersnaam en w8woord admin admin

volgens mijn internetprovider moet het zijn 172.19.3.1
met als gebruikersnaam en w8woord user user

die van mijn internetprovider opent hij netjes alleen accepteerd de w8woord en gebruikersnaam niet op het moment dat ik securitie of iets anders wil instellen:confused::confused::confused:

Welke provider en welk type + fabrikant router?

internet provider is Alice
modem alied
ruiter is wireliss acces point konig

heb net alice ook gebeld omdat ik via de modem de ipadres wou wijzigen, maar uhmm de mensen die daar werken mogen best beter opgeleid worden.. ze beweerde dat ik een nieuwe modem op eigen kosten moest kopen, terwijl er niets mis is met de modem maar met de rare ip adres wat ze gebruiken...

Je beter je router en/of je modem resetten en dan moet hij als goed het doen, dan kun je verder met je router. Dan ben je in een keer klaar!

Greetzz Bass:thumb:

hooooooi heb het probleem opgelost...
de ip adres van de ruiter moest via uitvoeren ingevoerd worden
dus start, uitvroeren, http://ipadres van je ruiter, staat in de handleiding en dan op ok klikken. tevens heb ik voor het uitvoeren eerst mijn modem en mijn ruiter van de stroom afgehaald en terug geplugd.

thnx voor ieders steun!!
X nes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan