ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

peertjes

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
hallo, ik ben met studio webdisign 5 pro een website aan het maken al jaren heb ik een domeinnaam.nu heb ik zelf een synology nas en wil ik daar zelf mijn site (als hij af is) opdraaien op de nas heb ik webservice geactiveerd als ik nu mijn ip in intoetst krijg ik mijn speedtouch modem die weer is verbonden met de router en de pc.
Kan iemand mij aub hiermee helpen?
bijvoorbaat dank.
peertjes

Dus als je het interne IP van je NAS invult dan kom je op je router ?
Of gebruik je het externe IP terwijl je intern zit ?

het bedrijf waar mijn domeinnaam nog staat moest mijn ip van mijn isp hebben om mijn domeinnaam daaraan te koppelen
sorry maar hier snap ik niks van.

Dat klopt, je router die aan internet hangt krijgt een IP nummer (externe IP die je van je provider krijgt), je router deelt vervolgens IP nummers uit aan jouw interne netwerk.
In je router moet je op een gegeven moment de port van de website forwarden naar je NAS (dus de router krijgt op het Externe adres een verzoek op die port en stuurt het door naar je webserver).

Internet --> extern IP (WAN kant) --> Router --> Interne IP's (LAN kant)

Wellicht dat dit iets duidelijker maakt ... je moet iig het Interne IP nummer gebruiken als je ook op het interne netwerk zit waar ook de NAS draait (of netbios naam van de NAS gebruiken).

Hier ben ik weer.
Nog steeds niet gelukt ik zie bij het invullen van het ip adres mijn modem en niet mijn nas
volgens de mensen waar nu mijn domeinnaam staat geparkeerd moet dit eerst inorde zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan