Ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemajaxfan

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Om te beginnen: ik weet niet zeker of dit onderwerp hier hoort, zo niet, evt. verplaatsing?

Nou, mijn verhaal:
Ik speel al een tijdje een spel, RS.
Op dat spel zijn er veel mensen die jouw pixels willen hacken etc etc.
Dit doen zij doormiddel van keyloggers, recovery questions raden, wachtwoorden gokken en ook door ip adressen.

En ik vermoed, dat dat nu het geval bij mij is.
Dus mijn vraag is: hoe kan ik mijn ip veranderen zodat hij/zij er geen effect op kan hebben?
Reden dat ik denk dat hij/zij mijn ip heeft: je hebt een 'bank' waar al je spulletjes opstaan. Die heeft een pin code, en het gekke is, hij kwam er zo doorheen. Dit is alleen mogelijk bij een ip hack.

Aub, help mij! :D

Het is wel mogelijk een tijdelijke fake ip te nemen maar je ip van je pc veranderen gaat niet lukken.
Ik zou eerste eens je PC goed scannen voor rara zooi.

Een goede virus scanner late scannen en ff de gratis versie van maleware bites.
Wel alles eerste upadate

Je kunt je provider bellen en verzoeken je ip-nummer te wijzigen.

Sterk verhaal, ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt en dat een ip adres wijziging niets doet aan je probleem.

Lees deze door, heb je denk ik meer aan
http://www.lunagang.nl/guide/anti-hack-tips.php

Gek genoeg heb ik dit verhaal meerdere malen gehoord. (Ip adres dan hè?)

Quote van het Lunagang tipforum:
4. Beperk het aantal websites dat je bezoekt en wees voorzichtig met bluffen
Je zit nu vast te denken: "Hoe kan dat nou helpen bij het veilig houden van mijn computer?". Dat zal ik je vertellen. Elke keer als je een website bezoekt, http://www.lunagang.nl, http://www.runescape.com, http://www.google.nl, laat je daar je IP-adres achter. Je IP-adres is een soort burgerservicenummer, maar dan voor computers. Het zorgt ervoor dat computers met elkaar kunnen communiceren en dat jouw internetverbinding uniek blijft. Elke website die je bezoekt, heeft dus jouw IP-adres. Sinds een tijdje is het mogelijk om via een IP-adres malware te injecteren in een computer. Dit is zeer lastig en vergt veel tijd, maar als iemand weet dat op jouw IP-adres met een level 138 account gespeeld wordt, die ook nog eens veel geld op de bank heeft, dan is een hacker bereid hier weken aan te besteden. Op dit moment worden er erg veel mensen gehackt via deze methode.

Het is dus beter om je internetgedrag zo low-profile mogelijk te houden. Oké, het is leuk om af en toe high-loot te posten in buit. Maar pas op. Iedereen, dus ook hackers, kan dit tipforum bekijken. Ze kunnen dus je posts zien, je LTF-naam, je RuneScapenaam en via een bepaald script is het achterhalen van je IP-adres ook zo gebeurd. Bluffen is leuk, maar doe het zo min mogelijk.

Maar denk je dat de malware op jou pc niet meer werkt zodra je je IP adres wijzigt?
Je zult je pc moeten schonen of je machine opnieuw moeten installeren om de malware kwijt te raken.
Daarnaast is het in die situatie handig om je wachtwoorden en pincodes overal te wijzigen

de combinatie van die twee helpen meer dan je ip adres wijzigen

over je IP hoef je geen zorgen te maken,
er worden op een paar manieren je gegevens gestolen
1. phising (fake site waardoor ze je gegevens krijgen)
2.Istealer (steelt alle opgeslagen password op je pc en maakt ze dan toegankelijk voor hacking groep of persoon)
3.RAT(remote administration tool) een goed gecrypte server kan maanden op je pc blijven zonder dat de vic er iets van in de gaten krijgt.
de hacker kan dan ALLES zien. van je webcam tot je PC specs. het enigste wat je hier van merkt is dat je muis kan bewegen en dat het lampje van je webcam begint te branden.
als je niks van hacks op youtube download kan er niks gebeuren.
maar wil je toch extreem safe zijn?
download dan alles op een virtual pc.
het is niet mogelijk om je IP te veranderen. het is wel mogelijk om een VPN te gebruiken
zelf gebruik ik Cyberghost op de premium en daar heb je totaal geen last van traag internet

mvg. lolfunner
voor meer advies over het schoonmaken van je pc kun je altijd vragen, ik weet hoe je ze maakt ik weet hoe je ze verwijderd ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan