IP-adresconflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

club25

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2005
Kan er mij iemand helpen aub ?

Gisterenmorgend zat ik te surfen op de laptop en daarna werkte het niet meer.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik de vorige dagen last had van virussen en deze dan ook gedelete maar misschien is het een en ander meegegaan zodat mijn internet niet meer werkt.

Ik heb voorlopig een pc van een vriend geleend en deze aan de router gehangen en geen probleem want ik kan op internet dus aan de modem ligt het niet.

Ik heb naar telenet gebeld en daar konden of mochten ze me ook niet verder helpen.

Toen ik de laptop rechtstreeks aan de modem heb gehangen en ik ipconfig/release deed dat kreeg ik de melding dat de ip al was vrijgegeven.

Toen ik ipconfig/renew pakte dan kreeg ik de melding kan geen verbinding maken met de RPC server.

De persoon van telenet zei me dat het waarschijnlijk met het opstarten van de services te maken heeft maar daar konden ze me niet verder in helpen.

Als ik bij mijn verbinding op herstellen druk dan krijg ik ofwel foutmelding kan Ip niet vernieuwen of kan niet registreren bij DNS.

Volgende foutmelding komt ook dikwijls terug

Windows-Systeemfout
Er is een IP-adresconflict met een ander systeem op het netwerk gevonden.

Ik werk maar met 1 pc en OS is Windows Xp pro

Wie kan me aub helpen want ik weet niet goed waar te zoeken

Alvast bedankt

mhh of er pofiteerd iemand van u internet
is het draadloos?

geef eens de ip nummers van router en u pc
ook de dhcp range wil ik graag weten.

je kan hetvolgende proberen zet de pc op een vast ip nummer, maar wel buiten de range van de dhcp server van de router.
dit ip nummer kan dan namelijk nooit uitgedeeld worden aan andere pc's

Geplaatst door nightrider
mhh of er pofiteerd iemand van u internet
is het draadloos?

geef eens de ip nummers van router en u pc
ook de dhcp range wil ik graag weten.

je kan hetvolgende proberen zet de pc op een vast ip nummer, maar wel buiten de range van de dhcp server van de router.
dit ip nummer kan dan namelijk nooit uitgedeeld worden aan andere pc's

Ja mijn internet is draadloos

Voorlopig kan ik nu op internet via een vaste pc van een vriend die ik rechtstreeks aan de modem van de provider heb gehangen maar ja het zijn die gegevens niet die je moet hebben.

Wanneer ik nu deze kabel in de laptop steek en via LAN wil gaan kan ik dus niet meer op internet.

Wanneer ik een ipconfig/all doe heb ik volgende gegevens

Windows IP-configuratie

Host-naam grootgenoegen
Primair DNS-achtervoegsel staat niks ingevuld
Knooppunttype broadcast
IP-routering ingeschakeld nee
WINS-proxy ingeschakeld nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel
Beschrijving
Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Fysiek adres 00-C0-9F-16-29-D6
DHCP ingeschakeld ja
Autom. configuratie ingeschakeld ja
IP-Adres 0.0.0.0 weet ik maar ik krijg geen te pakken ook niet na de modem voor meerdere uren zonder stroom te zetten trouwens bij deze vaste pc krijg ik het wel direct dus het ligt niet aan de modem
Subnetmasker 0.0.0.0
Standaardgateway
DHCP-server 192.168.0.1

Wanneer ik dan ipconfig/release doe dan krijg ik de melding dat ip al vrijgegeven en wanneer ik dan ipconfig/renew kies dan krijg ik de melding " kan de RPCserver niet vinden

is dit win 98 of xp??

met xp ga met rechtermuis op mijn netwerkverbindingen
kies je lan verbinding en ook weer rechtermuisknop en dan eigenschappen.

selecteer je tcp/ip en dan weer eigenschappen
nu doe je het volgende ip adres gebruiken

192.168.0.200 ip
255.255.255.0 sub
192.168.0.1 gateway

192.168.0.1 voorkeur dns

daarna ok en probeer dan nog een te verbinden met internet

gedaan zoals je hier geschreven hebt maar helaas niks

ik krijg steeds bij ipconfig gelijk wat ik ingeef het volgende

De RPC server is niet beschikbaar

als je met die pc van je vriend wel kunt verbinden moet je kijken welk ip nummer en welk dns en gateway die pc krijgt toegewezen als je die handmatig op jou pc invuld moet ie het doen.

andere optie is dat de netwerk kaart defect is of niet goed geinstaleerd (drivers defect)

probeer hem dan bij apperatenbeheer eens te verwijderen en opnieuw te instaleren

het is terug in orde geraakt het had te maken met een uninstall van norton antivirus en ik moest een sleutel verwijderen in het register

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan