IP Adresconflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

r3ptor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
ik heb thuis nooit last gehad van problemen met mijn draadloos i-net dat ik met mijn broer moet delen.
hij had geen problemen met zijn laptop en ik niet met de mijne,

totdat vandaag mijn i-net het niet meer deed :confused:
ik krijg de hele tijd een melding dat er een IP adresconflict is met een ander systeem op het netwerk.

ik heb al in het forum gekeken en sommige dingen geprobeerd zoals ipconfig/ renew e.d. maar er is niks veranderd.

ik kan wel gewoon op i-net via de kabel maar dan moet ik wel draadloos i-net uitschakelen.

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Hoi,

Gebruiken jullie dhcp? Dan zal je er geen last van moeten hebben!

Anders moeten jullie beidde even de draadloze verbindingen verbreken en allebei een paar x opnieuw opstarten. Dit wil nog wel eens helpen!

niet dat ik weet ik denk het wel.
hoe kan ik kijken of ik dit gebruik ?

Door je router in te gaan via de adresbalk. ff je standart gateway ip invoeren in je adresbalk. (via start>uitvoeren>cmd>ipconfig /all. is je standard gateway adres te vinden).
eenmaal in je router zul je het wel tegenkomen als je het draadloze gedeelte nadert. Kijk of dhcp staat aangevinkt. Dhcp betekent dat je automatisch een ip-adres krijgt toegewezen!

Door je router in te gaan via de adresbalk. ff je standart gateway ip invoeren in je adresbalk. (via start>uitvoeren>cmd>ipconfig /all. is je standard gateway adres te vinden).
eenmaal in je router zul je het wel tegenkomen als je het draadloze gedeelte nadert. Kijk of dhcp staat aangevinkt. Dhcp betekent dat je automatisch een ip-adres krijgt toegewezen!

in je router zie je alleen maar of je DHCP aan staat, niet of je hem gebruikt :)
met het commando "start>uitvoeren>cmd>ipconfig /all " ben je er al, daarin word ook aangegeven of er voor een bepaalde verbinding DHCP gebruikt word

in je router zie je alleen maar of je DHCP aan staat, niet of je hem gebruikt :)
met het commando "start>uitvoeren>cmd>ipconfig /all " ben je er al, daarin word ook aangegeven of er voor een bepaalde verbinding DHCP gebruikt word

Is een goede aanvulling Ellasar:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan