Ip adress kaart fysiek niet aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
ok, het volgende doet zich voor

ik heb XP prof. draaien
en had hier 2 netwerkkaarten in zitten.
een krijgt een ip adres van de router
en de andere had ik zelf 10.0.0.150 gegeven

nu heb de 10.0.0.150 eruit gehaald zonder hem eerst
deinstaleren en nu hangt dat ip nummer er nog aan.
ik heb die netwerkkaart niet meer, en wil nu die andere
10.0.0.150 noemen maar dat werkt niet omdat die kaart die fysiek niet aanwezig is dat ip nummer al heeft, maar ik kan niet bij de TCP-IP instellingen komen omdat die netwerkkaart niet meer aanwezig is en dus in een verborgen map staat.

Hoe kan ik het ip verwijderen zonder de oude netwerkkaart er weer in te plaatsen? :(

hardware verwijderen

Sinds 2000 moet je hardware eerst verwijderen voordat hij de zaken weer vrij geeft.

Hij zal bij apparaatbeheer er ook waarschijnlijk staan met niet aanwezig.

In Conf.scherm Hardware, verwijderen, dan zou hij het weer moeten doen.

Eric.

was het maar zo simpel

hij staat helemaal niet meer in apperatenbeheer
de hele lijst is goed maar ik had wel een,
niet ondersteund apperaat kon alleen niet zien of dit ook daadwerkelijk die netwerkkaart was.
heb hem toch verwijderd maar nog steed zeurt hij om het feit dat dat ip al is toegewezen.

en in Hardware

Als je kiest voor hardware verwijderen en verborgen apparaten weergeven, zie je hem dan ook niet ??

Eric.

ok ik weet niet waar de optie hardware verwijderen zit,

in apperatenbeheer zie ik hem gewoon niet
als in apeeratenbeheer "de verborgen apperaten weergeven" druk, dan komt er wer een netwerkadapter naar boven. maar ...
Realtek RTL 8319 Family pci fast ethernet NIC, dit is dan wel de kaart die weg moet maar er staat "pakketplanner minipoort" achter. maar de kaart zelf zie ik niet en als ik de instalatie ongedaan wil maken van de pakketplanner zegt hij dat ik hem niet kan verwijderen omdat hij mogelijk nodig is voor het starten van de computer.
:rolleyes:

Thx in advance

Bijlagen

Ik heb even geen XP bij de hand

Als ik er naast zit moet je het maar zeggen maar in configuratie scherm zit hardware en als ik die aanklik in Win2K dan kom ik in een wizard waar mee ik hardware kan verwijderen.

Zal in XP toch wel het zelfde zijn ?

Succes,

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan