IP adress veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilikemovies

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
ben de laatste tijd ddosed/botnetted door een of ander maniac,
internet ligt meestal 1 of meer dagen plat als die gene het doet.

als ik mijn ip via een prompt wil veranderen staat er dat ik er geen bemachtiging voor heb.

als iemand mij in stappen kan uitleggen hoe ik correct mijn IP verander zou ik dat op prijs stellen,

Hartelijk dank

Die melding van geen machtigingen geeft aan dat je geen beheerders (administrators) rechten hebt. Om deze te verkrijgen zul je bij degene moet zijn die de pc heeft geïnstalleerd ofwel beheerd.

Verder het ip voor het internet wordt uitgegeven door je provider. Hierbij heb je vrij weinig in de hand. En is meestal ook niet geregeld op de pc maar op een modem/router. Daarnaast als je dat ip vrijgeeft en gelijk weer opvraagt krijg je meestal dezelfde ip weer terug. De modem/router een uurtje van de stroom helpt soms.

Verder hoe weet je dat je gebotnet bent? Als internet plat ligt zou ik de provider bellen.
Waarschijnlijk dat jij eerder last hebt van een virus, spyware of andere bagger software op de pc.
Voor het scannen op virussen kun je online doen op Housecall.

Als laatste als je weet dat je geddossed word moet je contact opnemen met je provider. Deze kunnen nakijken of dat daadwerkelijk zo is. En mogelijk hebben ze de middelen om dit te stoppen en te traceren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan