IP adressen binnen één bedrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarionF

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Hallo....

Hoe zit het met de ip-adressen binnen één bedrijf? Op mijn werk heb ik twee verschillende werkplekken, op de pc's van die werkplekken heb ik verschillende ip adressen, de eerste 5 cijfers zijn wel hetzelfde. Nu hoorde ik dat er ook bedrijven zijn waar iedereen hetzelfde ip adres heeft, dat snap ik dus niet, kan dat wel?

het zou wel kunnen dat ze een uniek hebben dat dan de server krijgt. En voor de rest krijgen ze allemaal van die ip's van 192.168.***.**** waarbij de xjes zelfgekozen getallen zijn.
Maar ik denk niet dat je twee pc's met hetzelfde ip met elkaar kunt verbinden.

Twee werkplekken, dus twee verschillende computers en dan 1 ip adres.
Dat kan niet.

Thanks voor je reactie! Waarom ik dit vraag zal ik even uitleggen.

Ik ben moderator in een forum waar het verboden is om met twee gebruikersnamen in één discussie te posten. Als ik een waarschuwing geef krijg is soms als antwoord dat men in hetzelfde bedrijf werkt en daarom hetzelfde ip adres hebben, ik heb hier dus mijn twijfels over. Als ik je goed begrijp kan dit dus helemaal niet?

Dat is wat anders. Als je extern gaat met een bedrijfs pc (of een thuisnetwerk achter een router) zie jij alleen het externe IP adres, dus het is heel goed mogelijk dat jij op één IP adres meerdere gebruikers ziet.

Smoesjes.

niet van onze maestro hoor.

Laatst bewerkt:
het kan dus wel.
Ik heb hier thuis een netwerkje. een pc heeft een uniek ip van de provider een andere pc heeft een ip van de vorm 192.168. Maar als ik nu met die pc naar de website http://www.mycurrentipis.com/ ga dan staat daar toch wel mijn uniek ip van de provider. Dus niet het 192.168 ip dat de pc volgens ipconfig heeft. In sommige bedrijven is het net hetzelfde.

Ah, bedankt voor jullie uitleg! Dus het zijn niet altijd smoesjes.;)

Bij die waarschuwing begin ik natuurlijk zelf niet over bedrijf ip's, en in de meeste gevallen excuseren ze zich of laten niets meer horen, dan is het wel duidelijk denk ik:D

Ik zit nog op school :confused:
Maar ons netwerk zit zo'n 100 pc's die op 1IP werken iig de pc's waar de leerlingen op mogen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan