IP ban of site ban?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo helpmij

Ik heb de laatste tijd veel last van mensen die mijn site ver*****n door rare berichten te posten of gewoon alles lekker te verziekken. Daar heb ik genoeg van en nu was mijn vraag weten jullie een goede coden dat met 2 klikken ofzo de verzieker gewoon niet meer kunnen inloggen of helemaal niet meer op de site komen..?

Alvast bedankt

Hi,
bij het openen van een sessie testen op hostname en/of ip-nummer en zonodig de sessie meteen afbreken of een fake-pagina tonen.

Hallo,

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. kun je meer uitleg geven? Alvast bedankt

Als iemand op een site komt wordt er een session gestart. Afhankelijkvan het platform dat door de provider gebruikt wordt is er een moment waarop je uit kunt lezen (uit een beschikbare variabele) op welk IP-adres iemand zit (of vanaf welke server hij komt).

Leg die gegevens vast, ook bij berichten en postings. Voorzie "foute" bezoekers van een markering dat je ze blockt. En dat allemaal in een klien database-je.

Test bij elke bezoeker of zijn IP-adres in jouw blocklist voorkomt en handel zoals je nodig vindt.

Met een goede zoekopdracht op een zoekmachine kun je vast wel een leuk script hiervoor (misschien als voorbeeld http://www.urgentclick.com/ip-blocker.html

Heey bedankt voor de tip ik heb ge googled en een wat makkelijkere en simpelere code gevonden
alleen er zit 1 error in

dit is de code:

PHP:
<?php
$banlist = array("284.122.15.18","15.363.165.22");
if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $banlist)) dieheader("Location: 
http://test.com/error.html");
?>

En dit is de error:

Fatal error: Call to undefined function dieheader() in C:\xampp\htdocs\index.php on line 3

Iemand die de juiste coden weet?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hi,
kennelijk toch niet makkelijker :) ?

Ik heb nooit wat in PHP gedaan, alleen gelezen maarzou het niet dit moeten zijn in het script:
PHP:
$banlist = array("284.122.15.18","15.363.165.22");
if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $banlist)) die(header("Location: http://test.com/error.html"));

die en header zijn aparte php-functies die je even moet opzoeken op www.w3schools.com of een vergelijkbare site
Misschien moet je ook de url even aanpassen.

Laatst bewerkt:
Een IP en of een HOST ban geven aan iemand, dat heeft op zich niet zo heel veel zin. IP'S kun je veranderen, en de hostnamen die je via je ISP krijgt zijn vaak dynamisch, dus die veranderen ook vaak dan wel niet regelmatig ..

En lukt al het bovenstaande niet, dan zijn er ook nog andere alternatieven om een ban op een forum o.i.d. te omzeilen. Dus, hoe je het ook probeert, denk zelf dat het vrij kansloos is allemaal :)

Wat ik zelf zou doen, is de meeste ISP's hebben wel een aubuse email adres, stuur daar even een email heen, met wat verdere informatie over degene die de overlast veroorzaakt, en trust me .. Dat werkt wél! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan