IP-Ban

• Onderwerp starter Onderwerp starter SKVR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SKVR

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Hallo,

ik ben de beheerder van een profielenwebsite. Er zijn nogal wat leden die zich niet kunnen gedragen waardoor zij een ip-ban krijgen. Deze "vervelende" leden blijven maar terug komen met behulp van proxy sites/programma's.

Weten jullie hier een oplossing voor, zodat leden die gebanned zijn niet terug kunnen komen en vervelender kunnen doen met domme reacties e.d?

Tsja, de enige oplossing is om de IP's van die proxyservers ook te bannen, want je kan niet voorkomen dat zei naar een proxy gaan.

Ik heb iets gelezen over WEBSENSE, ik weet niet of zoiets mogelijk is voor een website. En ik heb een paar codes gevonden waarbij je proxysites blokkeert o.i.d even kijken of dat gaat helpen.

hiermee kan ik u niet mee helpen

zou het bv ook niet niet nutig zijn moest je de (chatters) ook laten registreren met hun eigen mail adres,dus geen hotmail,msn,g-mail,yahoo enz

ps ik heb een dymaisch ip adres deze veranderd om de dag ongeveer
zo als je vervelende etters hebt uit belgie ben je met een ip-ban ook niet veel

ik hoop voor u dat de echte kraks een helpende oplossing vinden:(

Hallo,

ik heb ook een voorstel gedaan aan de eigenaar van de website, maar die vond dat niet goed. Ik vertelde hem ook om alleen e-mailadressen van providers toe te staan (kpn, chello, xs4all etc.) en zodra zij iets doen dat hun een ban krijgen (ip en mailadres ban o.i.d).

Ik kijk verder zodra ik een echte "oplossing heb via hier of ergens anders dan zal ik dat doorgeven zodat beheerders die ook last hebben van proxy gebruikers het ook kunnen gebruiken.

Proxy kun je nooit 100% blokken denk ik, maar als je een groot deel tegenhoud dan wordt het voor die mensen ook veel werk en hoop dan dat ze ophouden met irriteren.

- Ga op zoek op het internet naar free proxy lijsten en blokkeer ze allemaal.
routeer de mensen die via die proxy's binnen komen naar een pagina waarop je uitlegt waarom en een mail adres erop waarmee ze contact op kunnen nemen zodra ze vinden dat het niet terecht is

- Als het een landelijke profielen site is kun je ook alle buitenlandse ip adressen blokkeren (tis even wat uitzoek werk) dan ben je ook al een macht aan proxies kwijt.

- Gewoon blijven blokkeren, op een gegeven moment hebben zij ook geen proxies meer te vinden

De domeinnaam is geregistreerd bij Argeweb, de servers staan daar etc etc. Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat wij dit doorgeven aan Argeweb, en dat Argeweb een soort filter plaatst waarbij wordt gekeken of het om een proxy IP gaat, zoja is geen toegang met een bepaalde melding.

er is een script die kijkt of je een proxy gebruikt en kijkt wat het ip adres is achter de proxy ip misschie is dit wat voor je
hier het script
<?
function getRealIpAddr()
{
if (!empty($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'])) //check ip from share internet
{
$ip=$_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'];
}
elseif (!empty($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) //to check ip is pass from proxy
{
$ip=$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
}
else
{
$ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}
return $ip;
}
?>

wel ff aan passen

zou het bv ook niet niet nutig zijn moest je de (chatters) ook laten registreren met hun eigen mail adres,dus geen hotmail,msn,g-mail,yahoo enz
En mensen die te goeder trouw zijn en als hun "eigen mail adres" toch wel een hotmail,msn,g-mail,yahoo enz hebben??

Topics van een paar jaar oud mogen met rust gelaten worden, deze zijn al heel lang niet actueel meer.

slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan