ip blijft op 169.*.*.*

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hallo,

Ik zit met het prbleem dat mijn netwerkkaart op de pc geen ip krijgt. Behalve dan het 169 adres. Als ik kies voor release dan is ie inderdaad leeg maar doe ik dan renew dan komt er een fout melding dat de dhcp niet bereikbaar is. IK heb ook de kaart al verwijderd gehad!

Nu zou ik hem wel op een vast ip willen zetten maar ik weet niet in welke range.

(ik heb al wat zoek opdrachten zowel hier als op google bekenen, maar die kwamen niet verder dan hier boven genoemde en het modem uitzetten. (en dat heeft het de hele nacht gedaan) )

Iemand een id hoe ik die dhcp weer up krijg?

<b>het lukt trouwens niet om nis te verwijderen hij meldt dan dat ik geen supervisor ben. Wellicht zit hier het probleem, de firewall dus</b>

Ik wil nu eerst norton is verwijderen, denk toch dat dit deel van het probleem is. Maar hoe??

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Als je pc rechtstreeks op het modem zit dan:

- controleer of de netwerkkaart goed geinstalleerd is
- of de kabel nog goed is
- de dhcp server staat bij je provider dus mocht het niet werken zou ik contact met hun opnemen

Geplaatst door m@rio
Als je pc rechtstreeks op het modem zit dan:

- controleer of de netwerkkaart goed geinstalleerd is
- of de kabel nog goed is
- de dhcp server staat bij je provider dus mocht het niet werken zou ik contact met hun opnemen

Bedankt voor je reactie,

Ook dan het zelfde effect.(heb een andere kabel gebruikt.) Op de latop werkt het wel, dus daar krijg ik wel een ip. Als ik de kaart op 10.0.0.150 zet dan zegt de kaart wel verbinding te hebben! (een netwerkverbinding waarschijnlijk)

Ik had overigens vergeten te melden dat het beveiligingscentrum van XP vermeldt dat er een firewall ingeschakeld is. Echter NIS start niet meer mee op (via msconfig uitgeschakeld) En de interne firewall is via het tabblad geavanceerd op de netwerkkaart uitgeschakeld

<b>het lukt trouwens niet om nis te verwijderen hij meldt dan dat ik geen supervisor ben. Wellicht zit hier het probleem, de firewall dus</b>

Ik wil nu eerst norton is verwijderen, denk toch dat dit deel van het probleem is. Maar hoe??

Laatst bewerkt:
contact

hoi heb je toevallig een andere comp aan die modem gehangen?

ik heb het pas geleden gehad dan kreeg je stanaard windows ip kon niet renewen enz.

chello(mijn provider) heeft modem gereset vanaf daar toen was het goed.

was iets met mac adres klopte niet met modem en netwerk kaart.

suc6 gr mike

IK heb inderdaad via een router 2 pc verbonden.

Echter als ik de pc rechtstreeks met het modem verbind dan krijg ik nog steeds dat 169 adres.

Ik heb inmiddels de kaart al vervangen, geen resultaat.

haal je router er even tussen uit en verbind de comp even gewoon met de modem.

bel dan even je provider op en leg het verhaal uit dat hij geen goed ip krijgt en vraag even als ze je modem willen resetten.

moet je misschien opnieuw stappen doorlopen op je computer van je provider.

daarna werkt het wel weer en kun je je router tussen gooien en kun je het mac adrews clonen.

suc6 gr mike

Zoals ik al vermoede, kon de provider niets voor mij betekenen.

IK heb SP2 verwijderd daarna de netwerkkaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Toen werkte het weer, opnieuw SP2 erop en alles blijft werken.

Bedankt voor de reacties,

ps: de oplossing om norton te verwijderen? Zorg via msconfig dat het gewoon mee opstart dan is het geen prbleem om NIS te verwijderen. (in mijn geval dus!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan