IP blokkeren in mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
831
Hallo, ik krijg steeds mail van iemand die graag rotzooi verstuurd.
Ik heb hem al vaker geblokkeerd met het Windows Live email programma zelf,
maar vanavond heeft hij weer een andere naam en begint het weer opnieuw.
Nu weet ik zijn IP adres, maar ik weet niet hoe ik dit moet blokkeren.
Op deze site zag ik al dat ik moet zoeken in: C:\Windows\system32\Drivers\etc
Maar zodra ik C:\Windows\system invoer staat er al: geen zoekresultaten.
Ik heb dus geen eigen website, het gaat alleen om spam.
 
Hi,
misschien beter eerst de provider inlichten en maatregelen laten nemen.

Bovendien zou je de betrokken mail ook moeten aanmelden bij SPAMCOP.

Dit zijn geen dingen die je als eerste in je eigen systeem zou moeten oplossen
 
Ik heb het adres doorgegeven, maar het helpt niet.
Had er zojuist weer één..................
 
Ik weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar het gaat om megaprjan. Is die bij jullie bekent?
Hij heeft heel veel email namen, maar de meeste komen van de zelfde host, vandaar.
 
Hi Grace,
als je weer zo'n bericht krijgt kun je die dan compleet doorsturen naar helpmij17april@gmail.com. Misschien(!!!!!) zit er iets in waardoor ik toch iets kan bedenken. Zodra ik dat mailtje heb ga ik dat account weer verwijderen.

Eventueel kun je source van het bericht (brontekst) , met jouw emailadres verwijderd, ook hier kunnen plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Hi,
ik denk dat het filteren op IP-adres niet zinvol is, hij gebruikt ook meerdere IP-adressen zag ik.
Effectiever is om elk bericht bij spamcop.net aan te melden en ook bij je eigen provider.
Een kleine kans maak je ook op http://www.spamklacht.nl aangenomen dat er ergens een nederlander bij betrokken is.

Afmelden via zijn site is ook niet nuttig omdat het alleen maar bewijst dat je bestaat.

Je kan nog wel op de inhoud van het bericht iets doen.

Bijv.: een gecombineerd filter met gegevens uit de body van het bericht;

de volgende teksten lijken me jouw spammer wel eenduidig te definieren:

megaprjan

wemidgebe.com

Collins Street

megaprjan@wemidgebe.com

Als je een ..of ...of filter maakt op de inhoud van het bericht zou je ze in ieder geval kunnen verwijderen.

Je bent overigens niet de enige die last van deze spammer heeft. Je hebt nooit zaken met 'm gedaan voor een antivirusprogramma?


TOEVOEGING: ik vergat door te geven dat de spam via een russische server komt.
 
Laatst bewerkt:
en dit vond ik nog voor het geval je iets wilt ondernemen: (EDIT: het lijkt op een gehackt domeind, misschien weet de eigenaar er niets van af)

Gegevens over het gebruikte domein:

WEMIDGEBE.COM WHOIS
Updated: 8 minutes ago
Registrant:
MEdia 892
12458 McGill ave
Verginia, QC H8D 3F5
CA

Domain Name: WEMIDGEBE.COM

Administrative Contact, Technical Contact, Zone Contact:
MEdia 892
Marcob Avenue
12458 McGill ave
Verginia, QC H8D 3F5
CA
(514)236-5985
Email Masking Image@hotmail.com

(vervang image door: marcus.johnson31 in)

Domain created on 05-Apr-2011
Domain expires on 05-Apr-2012
Last updated on 05-Apr-2011

Domain servers in listed order:

NS1.DOMAINDISCOVER.COM
NS2.DOMAINDISCOVER.COM

Information Updated: Mon, 18 Apr 2011 13:37:46 UTC
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb nooit een mail van hem/haar beantwoord, of via die mail iets besteld. Bij Spamnet werd het hotmail adres wel geacccepteerd, maar alle anderen niet.
Ik zal het nu proberen via Spamklacht.
Ik gebruik de gratis versie van AVG + Windows firewall, waar vind ik die filter waar je het over hebt?
Bedankt zover voor het uitzoeken!
 
Het filter moet jezelf aanmaken in je emailprogramma. Er zijn verschillende programma's dus is het lastig een specifieke richtlijn te geven.
Kijk in je programma even naar berichtregels of filter en vul op dat onderdeel de criteria in.

en voor het overige... graag gedaan..
 
Berichtregels werken helaas niet in een live mail account, alleen in een POP3
Maar ik zal eens googlen op filter.
 
Hallo, melden bij eigen provider, kan dat bij Live Mail? Moet ik dat bij Microsoft melden dan?
En ik begrijp toch goed dat ik de spam alleen kan weigeren en NIET blokkeren hè?
Dat heb ik al gedaan bij: opties enz de maail zit altijd in ongewenste mail.
 
Ik moet daar het antwoord een beetje schuldig op blijven. Ik gebruik live mail niet. Ik zou verwachten dat meneer/mevrouw LIVE de mail vooraf op spam controleert zodat het helemaal niet bij je aankomt.

PS. ik zie dat je mail inderdaad als junk kan markeren. ZIe hier wat er gebeurt met junkmail. Ik denk dat dat het antwoord is wat je zoekt.
 
Laatst bewerkt:
Die ken ik! Je komt dan met je Windows Live ID in hotmail terecht en daar kun je dat programma downloaden.
MAAR.......... dan moet je wel eerst ff een Hotmail account aanmaken!
Aangezien ik buiten mijn provider mail, ook al Live mail en gmail heb, vind ik dat teveel worden.
Bovendien komt de spam van megajan al in ongewenste berichten binnen, dus ik schiet er helaas weinig mee op.
Het wachten is nu op OPTA.
Bedankt voor het meedenken!
 
Ik krijg er tegenwoordig minimal 2 per dag die allemaal naar Opta door gestuurd worden, maar er zit niet veel schot in de zaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan