IP Blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

K-Tedious

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Besturingssysteem
W10
hallo

ik heb een router van sweex..
soms word er een laptop aangesloten om te downloaden waardoor ik haast geen verbinding heb en ik wil dat de laptop geen toegang meer krijgt op het internet.

Kan ik dat via router instellingen de ip van de laptop blokkeren ofzo ?

Als ik het goed begrijp is het een laptop van iemand anders dan van jezelf? Is je draadloze netwerk niet beveiligd?

sorry..

heb een bekabeld internet... geen draadloos router

en die laptop is hier 1a2 x in de week

Je weet van wie de laptop is, je weet wanneer die langskomt...

Kun je dan niet gewoon tegen de eigenaar/gebruiker van die laptop zeggen dat je geen prijs erop stelt dat allerlei download-programma's gedraaid worden als ze van jouw netwerk gebruik maken?
En als je zelf alles bedraad doet en de router ook draadloos ondersteunt, dan zou ik het draadloze gedeelte op je router gewoon uitschakelen, zodat er helemaal geen draadloos Internet gebruikt kan worden (niet door bekenden en ook niet door onbekenden).

Tijs.

draadloos heb ik niet...

maar ik dacht dus dat er een manier was dat alleen ik internet heb en dan niemand anders die er een internetkabel op aansluit

Tsja... Wat heeft het dan voor de laptop voor zin om (bedraad) aan te sluiten op de router?
Niets dus, want geen Internet bij zo'n ip-blokkade.

Overigens kun je best wel een blokkade maken, door in het DHCP server-gedeelte van de router aan te geven dat maar 1 ip-adres mag worden uitgegeven, maar zie de eerste paragraaf wat dat voor consequenties zou hebben.

Regel dus gewoon een heldere afspraak dat er wel gesurft en gemaild mag worden over je thuisnetwerk, maar geen downloadprogramma's gebruikt mogen worden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan