Ip blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthurrovich

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Hay iedereen,
Ik ben al een tijdje bezig met m'n website en ik heb een gastenboek, waar je mensen kunt blokkeren, maar op mijn formulieren kan dat niet.
Ik zou dan graag een Ip adres blokkeren in javascript. Ik heb geen verstand van javascript dus ik heb geen idee hoe dit moet.

Groeten Arthur

Ik heb ook geen verstand van javascrijpt, dus ik wist ook niet hoe het moest, totdat ik in Google "javascript block IP' intikte. En warempel, er kwamen een heleboel voorbeelden naar boven!

Bijvoorbeeld:
Blocking users by IP

Is there a pesky person perpetrating pain upon you? Stalking your site from the vastness of the electron void? Blockem! In your htaccess file, add the following code--changing the IPs to suit your needs--each command on one line each:

order allow,deny
deny from 123.45.6.7
deny from 012.34.5.
allow from all
You can deny access based upon IP address or an IP block. The above blocks access to the site from 123.45.6.7, and from any sub domain under the IP block 012.34.5. (012.34.5.1, 012.34.5.2, 012.34.5.3, etc.) I have yet to find a useful application of this, maybe if there is a site scraping your content you can block them, who knows.

You can also set an option for deny from all, which would of course deny everyone. You can also allow or deny by domain name rather than IP address (allow from .javascriptkit.com works for www.javascriptkit.com or virtual.javascriptkit.com, etc.)
Bron

Met javascript kun je geen ip's blokkeren (omdat Javascript pas wordt geladen als er al verbinding is met de website), dit moet je in het .htaccess bestand dat in de root van je website staat doen. Stop onderstaande code in je .htaccess en vul achter "deny from" het ip in dat je wilt blokkeren, onderstaande ip's zijn slechts voorbeelden.
Code:
order allow,deny
deny from 123.45.6.7
deny from 012.34.5.9
allow from all