ip cam e-mail alarm

• Onderwerp starter Onderwerp starter apen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
hallo allen,

ten eerste zou ik niet weten waar ik dit topic moet plaatsen dus hier maar gedaan. sinds vandaag ben ik in bezig van een elro c903 ip. ik probeer nu het e-mail alarm in te stellen inclusief foto's. dit is mogelijk maar de mailinstellingen lukken niet. als ik een test uitvoer krijg ik de volgende melding:
Test ... Failed
The server does not support the authentication mode used by the device

screenshot van instellingen:
(natuurlijk niet de gebruikte e-mail adressen)
Knipsel.jpg

alvast bedankt!

Grappig dat je de melding over TLS ziet staan in je schermafdrukken, met GMail erbij, maar het niet aanzet voor live.com ?? De melding geeft toch aan dat er met de authenticatie/aanmelding een methode wordt gebruikt die jij niet hebt ingesteld staan, nu?

Kijk deze instellingen eens na, dat geeft je de juiste hint (en ook wat ik in de eerste regel schreef):

Instellingsgegevens POP3/SMTP:
Server voor inkomende e-mail (POP3): pop3.live.com
Poort: 995
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL of TLS)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.live.com
Poort: 587
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL of TLS)
Ook vinkje in (kan in ander tabblad staan, zoals "Server voor uitgaande e-mail"): Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.
Bolletje in: Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail

Inlognaam: xxxx@hotmail.com
Wachtwoord: <het hotmail inlog-wachtwoord>

Tijs.

met TLS of STARTTLS krijg ik puur Test ... Failed

SSL is niet een optie, en daardoor ging ik ervan uit dat ik geen encryptie nodig had.

Vlgs. mij moet (o.b.v. je schermafdruk) de juiste volgorde zijn: Eerst goed instellen (en vlgs. mij nog steeds die TLS optie erbij aan), dan EERST Submit klikken, en daarna pas op de Test knop klikken?

Tijs.

Dan zijn mogelijk de IP-instellingen van de ip cam niet goed. Ik denk hierbij (vooral) aan een niet (of niet juist) ingestelde Standaardgateway/Default gateway!

Tijs.

eerdere back-up gerestored en opnieuw geprobeerd, het werkt nu met STARTTLS.

bedankt! en oplost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan