Ip cam (Wanscam) gooit netwerk/internet plat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricedam

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2015
Berichten
20
Goedenmiddag,

We hebben een IP camera gekocht (Wanscam) Deze bedraad aangesloten op de router. Alles ingesteld ivm wifi instellingen.
Nu de LAN kabel losgenomen, de camera opnieuw opgestart om de nieuwe instellingen door te laten voeren. Hierna krijgen we beeld maar na verloop van tijd zie ik op de laptop dat er wel verbinding is met mn netwerk maar geen internet verbinding meer is. De tablet en telefoon krijgen zelfs geen verbinding met het netwerk meer. De beelden gaan op de laptop nog heel even door maar even later is het hele netwerk niet meer te bereiken. De laptop ziet mn netwerk wel maar kan geen verbinding meer maken. Ik moet de IP camera eerst loshalen en de modem/router opnieuw opstarten waarna alles weer werkt. Geen problemen meer met internet of netwerk tot het moment dat ik de camera weer aanzet. Dan begint het hele circus opnieuw. De modem/router is van Zonnet/Tele2.
Deze al gebeld en hebben een instelling gewijzigd/vastgezet. Maar dit heeft niet geholpen. Weet iemand misschien wat hier aan de hand is.
 
ik snap het gehele verhaal tot het moment van loshalen van de tipcamera.
wat bedoel je daar mee?
Je hebt toch draadloos aangesloten.
Kun je in jou dhcp reeks niet een vast ip adres gebruiken voor je camera?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou denken dat je router hetzelfde ip adres heeft als je ip-cam.
Dus een ip conflict tussen beiden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Met het loshalen van de ip camera bedoel ik stroom eraf. Hij is idd wireless aangesloten. En het werkt 1 minuut goed maar dan valt het internet op de laptop weg en even later kan de laptop zelfs geen verbinding met het netwerk maken. Het is een modem met wireless van Tele2
 
Ga nog eens terugrekenen welk ip-adres je de camera gegeven hebt (áls je een vast ip-adres toegewezen hebt) en of die hetzelfde is als van een ander apparaat (ik denk dus vooral als hetzelfde als de router als ip-adres heeft).
Desnoods de camera terugzetten naar fabriekwaarden, weer opnieuw instellen en dan nog eens speciaal op dit onderdeel letten.

Had ik trouwens al aangegeven als mogelijke reden in mijn vorige posting, dus jammer dat je daar in je posting niet meteen op gereageerd hebt: je richt je alleen gericht op de tip van puppie (die overigens het zetten van het vaste ip-adres wil overlaten aan de DHCP server functionaliteit in je router, maar ons is niet duidelijk of de ip-camera zijn ip-adres etc. krijgt via DHCP of dat het ip-adres vast is ingesteld... )

Verder heb ik vernomen dat die Wanscam apparaten vaker voor problemen zorgen. De vorige vragensteller daaromtrent heeft het apparaat teruggebracht en, in plaats van de Wanscam, een Foscam gekocht.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Tijs,

Ik had je reactie over het hoofd gezien. Op de iPhone is het een klein beeldje.
De cam heeft op adres 192.168.1.114 en naar mijn weten is de modem/ router 192.168.1.1
Even voor de duidelijkheid. Het is de modem van Tele2 die fungeert meteen als draadloos punt.
Maar misschien bedoel je iets anders
Het is bij m'n ouders dus kan niet altijd direct dingen testen.
Maar je hulp is zeker welkom.

Richard
 
Nog is niet duidelijk of je automatisch een ip-adres laat toewijzen (via DHCP) of een vast ip-adres hebt ingesteld... :rolleyes:

Indien vast ip-adres ingesteld: Kijk in het Tele2 apparaat na welk ip-adres nooit wordt uitgegeven via de DHCP server functionaliteit en stel dan een vast ip-adres in op die Wanscam.
Als je geen idee hebt: Maak het vaste ip-adres van de Wanscam 192.168.1.250 en vergeet ook niet het subnetmasker op 255.255.255.0 in te stellen en de Default gateway op 192.168.1.1 te zetten.

Tijs.
 
Thanx Tijs. Ik ga het proberen. Volgens mij heb ik hem wel vastgezet. Maar dat check ik nog. Je hoort van me als ik daar weer geweest ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan