Ip Camera aansluiten in netwerk met 3 routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

robhcs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2012
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het aansluiten van een Elro ip-camera beveiliging systeem. Ik zal proberen de situatie een beetje duidelijk te schetsen. Het gaat om 3 routers die met cat5 kabels met elkaar zijn verbonden, via de wan poorten van alle routers.
Ik heb 3 netwerken binnen het bedrijf, private, public en bar.
Public en bar zijn normaal gesproken beiden afgeschermd, alleen internetverkeer via poort (80) is mogelijk. Voordat ik vanmorgen begon heb ik dit tijdelijk even uitgeschakeld, om te kijken of de camera`s werkten.
De camera`s hangen middels dezelfde cat5 kabel buiten aan het pand. Het gaat in totaal om 2 camera`s. Beide zijn aangesloten op de laatste router, de bar router.

De ip adressen van de routers zijn als volgt:

Private: 192.168.2.1
Public: 192.168.1.1
Bar: 192.168.3.1

De camera`s wilde ik graag aanspreken via de computer die aangesloten is op de private router. Hierop is het programma van elro geinstalleerd.

Als ik de camera`s rechtstreeks op de private router aansluit werken ze perfect.

Ik heb gelezen over dyndns, maar ik vroeg me af of het ook zonder kan.

Misschien dat iemand me kan helpen??? Mijn dank is groot! Groet,
Rob Houben

Dyndns is alleen handig als je van buiten je bedrijf toegang wilt tot het systeem. Dit gaat pas werken als je het eerst intern voor elkaar hebt.

3 Routers is best onhandig. Misschien eens investeren in 1 goede router/firewall met VLans en 3 switches met VLANs. Kun je veel meer mee bereiken en is het inzetten van de camera's een eitje.

Nu moet je de routering goed gaan instellen en op alle routers port forwarding gaan toepassen voor het IP adres van de camera. Dit doe je in de configuratie webpagina van elke router.

DynDNS is weer iets heel anders.

Kun je wat meer vertellen over de IP adressen? hebben de camera's een vast IP-adres? Het lijkt mij dat je een route moet plaatsen om het werkend te krijgen met dat programma. Heb je ergens eventueel een link naar het type/systeem? Soms is de oplossing heel eenvoudig, soms is het een beetje een geëmmer, omdat er een specifieke poort/protocol gebruikt wordt.

Het type routers kan ook handig zijn om te weten .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan