IP-Camera hulp nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senseye

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
96
Hoi,

Ik heb bij mijn stage-adress een ouwe IP-Aderss Camera gevonden.

Namenlijk deze:
Intellinet MNC-L10

Ik heb de camera werkend binnen het netwerk.
Maar nou is de vraag, hoe krijg ik deze camera open voor andere mensen?
Zodat ik hem bijvoorbeeld op een webpagina kan zetten.

Deze camera heeft dit al eerder gedaan, maar dat is te lang geleden om te herinderen.

Groeten en alvast bedankt,
Senseye.
 
ik heb geen idee hoe ik op de router van hier kom, maar wat voor code? volgens mij staan de porten al open.
 
je moet ip van modem weten dus van je provider van bij j ethuis, of je moet even cmd>ipconfig.
 
zover was ik al, maar als de poorten open staan... kan ik dan gewoon mijn externe ip intypen en kom ik dan bij mijn camera?
 
oke, dan ga ik zometeen me router in. moet ff wachten op password xD
 
kan ik dan gewoon mijn externe ip intypen en kom ik dan bij mijn camera?

nee,die dingen gebruiken een poort

je forward de poort die de ipcamera gebruikt in de router naar het ipadres van de ipcamera

de vraag is nu welk ipadres staat er nu in de ipcamera staat en welke poort hij gebruikt...
heb je er geen cdtje bij of een boekje?
 
In die ip camera zit ahw een mini websever. Op dat ip adres moet je kunnen inloggen...
Als je dat doet kom je denk ik in een web interface terecht. Daar zou je moeten kunnen inloggen als "gast" of als gebruiker (admin password moet je wel hebben!).
Log je in als admin dan kun je een aantal dingen instellen.
Het ip adres krijgt je ip ca waarschijnlijk van je router, maar zelf kun je een poort toewijzen (was bij mij default 80, staat nu op een andere poort).
Ook zou je het beeld van je cam moeten kunnen zien op je pc als je dit doet.

Vervolgens moet je in je router portforwarding aanzetten (ip van je webcam) en daarbij ook de gebruikte poort (80 of iets anders) zetten.
Dan kun je op afstand inloggen met je externe ip adres gevolgd door het poortnummer (b.v 100.80.123.456:8088).

Ben benieuwd of het lukt!
 
ik heb het geprobeert, maar bij poort 80 moet ik opnieuw inloggen net alsof ik mijn router inga.

zal hem even veranderen
 
het is gelukt! alleen nou is de vraag hoe krijg ik dit webcam plaatje mooi in onze website?

ik heb het plaatje wel, dat kan ik vinden via

http://<IPADRESS>:88/jpg/<IMAGENAME>.jpg

ik kan hem nu zo opzoeken, alleen dan moet ik de heletijd F5 indrukken als ik wil dat hij refreshed.

kan dit ook konstand? maar dan in onze website...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan