IP camera op afstand bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekj

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Ik heb een camera rechtstreeks aangesloten op mijn router. Door het ip adres in te typen kom ik gewoon in de beheeromgeving van deze camera. Maar kan ik deze dan ook via een ander netwerk (dus niet via mijn eigen thuisnetwerk) benaderen?

Jawel, juiste poort in je router openzetten (staat in de handleiding) en toewijzen aan het interne ip-adres van de camera. Dan van buiten je netwerk het ip-adres dat je van je provider hebt toegewezen gekregen invullen.

... Door het ip adres in te typen kom ik gewoon in de beheeromgeving van deze camera.
Beheer omgeving?
Er zouden 2 mogelijkheden moeten zijn; admin of beheer, waarbij je na inlog alle instellingen kunt aanpassen en zo, en "guest" of zo waarmee "iedereen" alleen maar kan meekijken...

Als je een poort open zet (kijk daarvoor bij port forwarding) en dan van buiten af je eigen ip adres + poortnummer intikt krijg je de beelden van thuis te zien.
Standaard staat poort 80 (ja de http poort) gekoppeld maar dat zou je beter kunnen veranderen naar b.v. poort 8080.
Tik dan b.v. in je eigen ip nummer (en ik neem hier 123.123.123.123 als voorbeeld) in gevolgd door de juiste poort: 123.123.123.123:8080
En meekijken maar!
Als je intern onder beheer een gast-login (zelfs zonder password) hebt gemaakt hoef je alleen maar "gast" in te tikken en klaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan