IP camera via mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
340
Ik heb die ip camera bij Aldi gekocht.IPC-20C Maginon
De bijgeleverde software is voor windows.
Volgens de handleiding kan je dat ook gebruiken via Mac, mits het downloaden van het prog. IP cam config via app store.
Wij hebben, volgens ik denk, alle stappen doorlopen en het prog. geopend.
Met de camera aangesloten via kabel aan de router hebben we beeld en kunnen alle instellingen doen.
Na het loskoppelen vind IP cam config de camera niet.
Waarschijnlijk vergeten we iets of doen iets verkeerd, niet genoeg.
De afbeeldingen die in de manual staan wijken ook dikwijls af van het echte beeld.
Graag iemands hulp of een verwijzing waar we kunnen zien of lezen hoe het moet.
Eerlijk toegeven, ik snap niet echt hoe het werkt met al die ip adressen ed.
 
Met loskoppelen bedoel je dan de camera loskoppelen van de router?
Want in dat geval heeft hij inderdaad geen IP adres meer, tenzij je hem ook geconfigureerd hebt voor WiFi. De router is nl het apparaat wat de IP adressen uitdeelt dus moet je altijd een verbinding hebben tussen de camera en router. Dus óf met een netwerkkabel óf via wifi (en wifi moet je waarschijnlijk instellen op het moment dat hij via de kabel is aangesloten)
 
id de camera loskoppelen van de router.
Ik dacht wel dat het dit is, maar hoe en waar doe ik dat.
Volgens ik denk heb ik alle stappen gevolgd.
Volgens ik dacht heeft het prog. IP cam config hier iets mee te maken, of toch niet.
Kan je hier ook iets in veranderen of doet die gewoon een koppeling maken als alle ip adressen er in staan?
 
Ik weet helaas weinig van de config software af maar je zou kunnen kijken of er ergens een optie zit om hem op een draadloos netwerk aan te melden en daar dan de naam van je wifinetwerk (SSID) in te vullen en je wachtwoord. Ik neem tenminste aan dat hij ook geschikt is voor WiFi en in dat geval moet hij de mogelijkheid hebben om het netwerk in te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan