IP-camera via Switch

• Onderwerp starter Onderwerp starter Delfi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Delfi

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Hallo iedereen,

Ik weet niet of ik hier goed zit wat betreft mijn vraag, maar ik probeer het maar :)
Mijn situatie is als volgt:

2 IP-camera's (losse)
20 verschillende kamers (allemaal een data outlet)

Nou heb ik niet zoveel verstand van patch panels en switches maar dit is mijn vraag:

Elke kamer die een data outlet heeft is al verbonden met een poort in de patch panel, als ik b.v. in kamer 1 de IP-camera aansluit en die heb ik gepatched met poort 1 (of andere poort) van de switch. Hoe kan ik deze camera dan zien op een pc?
En als ik deze camera vervolgens aansluit in kamer 2 dan hoef ik toch alleen de patchkabel die in poort 1 van de patch panel zit te patchen naar poort 2 (als kamer 2 daadwerkelijk poort 2 is).

En wat ik me afvraag is wat die switch precies doet. Heb gelezen dat deze er een homogeen netwerk van maakt. Als ik dus IP-camera software op mijn pc (die ook op de switch is aangesloten) installeer kan ik die beelden gewoon volgen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt :thumb:,
Delfi

Volgens mij gaat dit niet werken, omdat een Switch geen IP adressen uitdeelt of ontvangt. Er zal gebruikt gemaakt moeten worden van een Router, met daarachter als er poorten te weinig zijn een Switch.

Volgens mij gaat dit niet werken, omdat een Switch geen IP adressen uitdeelt of ontvangt. Er zal gebruikt gemaakt moeten worden van een Router, met daarachter als er poorten te weinig zijn een Switch.

Lees de startpost nog eens goed....

Hallo,

Als ik naar deze bijlage kijk (zie onder), dan moet het toch wel mogelijk zijn. Alleen die router wil ik weghalen, het is niet nodig om via internet te kunnen inloggen en de beelden te volgen. I.p.v. de control console een touchscreen met daarop de bijbehorende software voor de IP-cam. En dan nog iets...die NAS is een externe hardeschijf om die beelden op te slaan neem ik aan.

http://download.level1.com/level1/datasheet/FCS-1030_SPEC_V2.0.pdf

TS zegt toch: in elke ruimte zit een DATA OUITLET

Je denkt toch niet dat iedere ruimte aan een eigen modem zit....

TS zegt toch: in elke ruimte zit een DATA OUITLET

Je denkt toch niet dat iedere ruimte aan een eigen modem zit....

Data Outlet zegt me even niets, ik kan alleen omschrijven hoe ik het heb opgelost.
Maar er zullen meer wegen naar Rome leiden.

Het systeem dat ik geinstalleerd heb is in iedere ruimte een beveiligingscamera met netwerkaansluiting. Vele meters CAD5 kabel en hubs komen uiteindelijk op een router. Hieraan hangt een PC met speciale software, waarmee alle cameras op hun IP adres zijn te bekijken en desgewenst zijn op te nemen.
Opnemen via een NAS heb ik geen ervaring, maar ook deze zal ook een IP adres hebben en kan aan de router gehangen kunnen worden. Hierop zal software moeten draaien die de opnamen verzorgt.

Hmm...als je zo naar het plaatje kijkt (de link en dan onderste pagina) dan zou het ook wel met een switch moeten werken. Iemand die wel ervaring heeft met een IP-camera's en switches?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan