ip camera

• Onderwerp starter Onderwerp starter cpp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cpp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2011
Hoi,
Ik heb op een router 300n van upc 2 ip camera's aangeslopen, beiden heb ik geforward, de 1 op poort 80 en de andere op poort 81.
Helaas kan ik maar 1 camera {poort 80} via het net benaderen, en de tweede camera{poort 81}niet.
beide poorten zijn geactiveerd.
Als ik mijn ip adres {:oextern} invoer benader ik alleen camera 1, mijn bedoeling is om beide camera's tegelijk te benaderen na intoetsen van mijn ip adres.
we kan mij hiermee helpen, ik hoop dat u mijn vraag begrijpt.

Als ik mijn ip adres {extern} invoer benader ik alleen camera 1, mijn bedoeling is om beide camera's tegelijk te benaderen na intoetsen van mijn ip adres.

verschillende poorten kan je door in je URL een poort mee te geven, in het formaat ipadres:poort. Zo kan je poort 81 op het IP 82.150.170.92 zo bereiken: 82.150.170.92:81. Poort 80 is de standaard HTTP poort.

Laatst bewerkt:
Hangt er maar helemaal vanaf hóe je hebt geportforward i.c.m. of je op die ip-camera's een andere poort dan 80 kunt opgeven om op te 'luisteren' naar verbindingen.

Kan je router geen port port-translatie (dus dat je externe poort 81 niet kunt portforwarden naar poort 80 van de tweede ip-camera), dan moet je in de tweede ip-camera de luisterpoort veranderen naar poort 81.

Tijs.

Hangt er maar helemaal vanaf hóe je hebt geportforward i.c.m. of je op die ip-camera's een andere poort dan 80 kunt opgeven om op te 'luisteren' naar verbindingen.

Kan je router geen port port-translatie (dus dat je externe poort 81 niet kunt portforwarden naar poort 80 van de tweede ip-camera), dan moet je in de tweede ip-camera de luisterpoort veranderen naar poort 81.

Tijs.

Heb alles geprobeerd maar lukt nog steeds niet

Het kan niet op 1 ip-adres/poort combinatie. Misschien had ik dat nog niet duidelijk gemaakt. Wel is het mogelijk om op 2 verschillende poorten elke camera individueel in beeld te krijgen.
Wat je ook kunt doen is 2x je browser opstarten en dan in de ene browser ip-camera 1 in beeld te hebben en in de andere ip-camera 2. Dan de browsers een venstergroote + positie geven dat ze beiden in beeld zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan