Meest voorkomende zaken hieromtrent:
a. Mogelijk moet er 2x worden geportforward, indien er 2 router(-modems) achter elkaar zijn gezet. Dus een router(-modem) van de provider en en jouw zelf aangeschafte apparaat, beiden actief als router.
Indien die setup van toepassing is: In de routermodem moet je bij portforwarding het WAN ip-adres van je Sitecom router invullen.
In je Sitecom router moet je bij portforwarding het ip-adres van de IP camera invullen.
Dus even als 'plaatje' hoe het netwerkverkeer in zo'n setup loopt loopt:
<Internet> <==> WAN-aansluiting van je routermodem <==> LAN-aansluiting van je routermodem <==> WAN-aansluiting van je Sitecom router <==> LAN-aansluiting van je Sitecom router -> Je IP camera
b. Een vast ip-adres ingesteld in de IP camera, maar 'vergeten' om dar ook de standaardgateway aan te geven/in te stellen. De standaardgateway voor de IP camera is het LAN ip-adres van de router waar de IP camera direct op is aangesloten, dus (in jouw geval) het LAN ip-adres van de Sitecom.
c. Als de IP camera poort 80 gebruikt zou het kunnen zijn dat je provider routermodem die poort al gebruikt.
d. Woon je in België en heb je een particulier abonnement, dan zijn doorgaans alle poorten onder 1024 geblokkeerd vanaf Internet. Dus gebruikt die IP camera een poort kleiner dan of gelijk aan 1024, dan heb je in België vaak een probleem. Je zou dan evt. de luisterpoort van de IP camera op een andere poort kunnen zetten (bijv. 2000), waar je (natuurlijk) ook de portforwarding op moet aanpassen en het openen van de IP camera vanaf dan ook op poort 2000 moet gebeuren. Intern en extern moet dan :2000 achter het web-adres gezet worden, om aan te geven dat je niet wilt verbinden op poort 80.
e. Firewall-regels in de router(-modem)s die toegang blokkeren tot het lokale netwerk.
Tijs.