IP config

Status
Niet open voor verdere reacties.

ASlot

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
De opdracht ipconfig of ipconfig all, wat geeft die nou precies? Ik lees me in maar begrijp het niet.
Laat het alle apparaten zien die met "mijn" internet verbonden is?
Er staan wat dingen tussen waarvan ik niet zo 123 zie wat het is.

Kan je ook dingen hieruit verwijderen: dat deze geen verbinding meer maken?

gateway= router/modem ip vul hem maar eens in in je internet aderes balk

Geef anders even een screenshot of dump en vertel wat je niet geheel begrijpt.

@Aslot ik neem aan dat je wil weten wat er staat bij ipconfig..

Dus de gateway ip is het ip van je router/modem. Die kan je invullen in je adere balk van je browser en dan log je in op je router.

Laatst bewerkt:
Ik heb het denk ik verkeerd begrepen. IP config: laat dit zien wat welke apparaten er met jouw modem/router verbonden zijn? Dat dacht ik namelijk. Ik wilde checken of de sommige apparaten (denk aan een televisie, of een printer) nog steeds met internet verbonden zijn. Maar dat is geloof ik niet wat IP config doet? Wat doet het dan wel?

Een screenshot lukt me even niet (te klein scherm om voor mezelf overzichtelijk te houden), dus een kleine dump:
Er staan 6 verschillende dingen als ik IP config doe: 3 zijn er "medium ontkoppeld"
De overige 3 zijn Draadloos LAN adapter voor Draadloze netwerkverbinding, Ethernet-adapter voor LAN verbinding, Tunnel-adapter voor teredo tunneling pseudo interface.
Geen idee wat die laatste is, maar daar kan ik nog op googlen.
Maar die eerste twee doet mij vermoeden dat er één PC is die op 2 verschillende manieren met internet is verbonden: draadloos en via een kabeltje. Lijkt een beetje dubieus: Moet ik dat veranderen op gewoon op één manier met internet verbonden zijn? Zo ja, maakt het nog uit of ik dan bekabeld of wireless doe?

Laatst bewerkt:
Ip config laat niet zien wie er is aangesloten op jou netwerk maar welke adapters er op de pc zitten waarop je ip config uitvoert.
Zo ziet het er bij mij pc uit:

Knipsel.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, dank ik ga hier zeker naar kijken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan