IP conflict Wireless Access Point en losse Router/Modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry Deladik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Hallo, ik heb een modem/router zonder wireless en wil daar een wireless access point in prikken. Nu wil het probleem dat zowel de router als WAP hetzelfde ip adres hebben (default 192.168.1.1). Ik kan dus niet in de WAP komen om hem in te stellen op een ander ip adress.

Ik heb de router omgezet naar 192.168.1.0, maar dan kom ik ook opeens daar niet meer in. Die weer teruggezet naar factory default. Dan kan ik er weer in, maar niet in mijn WAP.:eek:

Ik loop rond in een eindeloos cirkeltje. Oplossing is vast niet zo moeilijk, maar wie verteld hem mij? Moet ip router altijd lager zijn dan ip andere apparatuur?

Sluit de Wireless via een aparte kabel aan je PC, zet vervolgens het IP adres van dit aparaat om. Dit moet zo lukken.

Jerry Deladik zei:
Ik heb de router omgezet naar 192.168.1.0, maar dan kom ik ook opeens daar niet meer in. Die weer teruggezet naar factory default. Dan kan ik er weer in, maar niet in mijn WAP.:eek:
192.168.1.0 is een adres wat je niet mag gebruiken voor een apparaat. dit is namelijk het "adres" van je "Netwerk".

maak anders gebruik van 192.168.1.100 (255 mag ook niet) let wel op wat de "range" is waarop je router zijn adressen uitdeeld aan de pc's in je netwerk als dat bijvoorbeeld adressen zijn van 192.168.1.100 tot 192.168.1.200 dan zou ik hem buiten die range houden (bijv 99 of 201) om geen problemen te krijgen.

Jerry Deladik zei:
Ik loop rond in een eindeloos cirkeltje. Oplossing is vast niet zo moeilijk, maar wie verteld hem mij? Moet ip router altijd lager zijn dan ip andere apparatuur?

Nee dat hoeft zeker niet. de enige eis aan een ip adres is dat hij uniek is in het netwerk waar het apparaat in zit
netwerk beheerders houden ze altijd wel laag om in grote netwerken een goede structuur te houden maar je mag zelf kiezen wat je wil (minus 2 adressen .0 en .255)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan