ip conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno & carla

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2003
Berichten
26
Ik heb onlangs een ethernet kabel aan gelegd naar mijn zolderkamer.
Vanaf het modem heb ik een switch aangebracht en beide pc´s draaien op XP prof.
Nadat ik ze heb aan gesloten op de ethernet kabels krijg ik het probleem dat beide pc´s een ip conflict hebben met een ander systeem. Hoe kan ik dit oplossen.

groet Menno
 
Laatst bewerkt:
Kun je wat specifieker zijn betreffende de gegevens dus; welke apparaten hebben een conflict met elkaar. Probeer een screenlock te maken en erbij te posten.. anders omschrijf de apparaten. Mogelijk moet je een apparaat handmatig een ip adres toewijzen.

Groet,
 
beide computers werken met internet alleen als ik ze samen op het internet wil hebben geven beide pc's aan dat er een conflict is tussen beide pc's
 
op de modem zit maar 1 uitgang en daar hang je een switch aan en vandaar vertak je naar 2 computers.
Daar zit de fout......je krijgt dan geen ip adres toegewezen voor je 2e computer.
Plaats een router met vier poorten en het gaat goed.
 
Oke, probeer dit bij 1 pc; ga naar configuratiescherm, netwerkverbindingen, rechter muis klik op LAN-verbinding; eigenschappen, vervolgens op TCP/IP protocol (als het goed is staat hier automatisch toewijzen). Klik op handmatig ip adres toewijzen, geef ip adres op 192.168.2.(tussen 100 en 200, zo ver mogelijk achteraan is slim dus b.v. 192.168.2.150). Bij subnet: 255.255.255.0, laat verder (ook DNS) leeg.
Sla instellingen op "oke klikken". Kijk of het conflict nu weg is.

Succes,
 
Netwerk info in de bijlage.
Wellicht kun je er iets mee.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan