Mol
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 nov 2000
- Berichten
- 140
Beste lezers,
Het lijkt er op dat ik op mijn goed werkende Alcatel Speedtouch 510 modem/router (KPN) nog steeds niet de juiste instelling heb.
Ik heb een LAN tussen twee PC's, opstelling: Speedtouch modem/router met 1 ethernetpoort, daarachter een switch en daarachter de twee PC's.
Binnenkort gaat er een derde PC bijkomen.
Voor de kenners:
Als ik op de installatie-site van de Speedtouch, in het [ADVANCED]-menu de link [DIAGNOSTICS] aanklik, krijg ik 3 onderwerpen n.l. [SYSTEM] - [LAN] - [WAN].
Bij [SYSTEM] en bij [LAN] staan groene vinken, bij [WAN] staat een rood vraagteken.
Als ik doorklik om te zoeken waar dat rode vraagteken op slaat, kom ik via [CONNECTIONS] en [PPPoA_1] bij [IP CONNECTIVITY].
Bij [IP CONNECTIVITY] staat een rood kruisje, dit is de oorsprong van het rode vraagteken dat bij [WAN] staat.
Als ik op de plus bij [IP CONNECTIVITY] klik, krijg ik een pingaddress te zien en daaronder een melding bij [Ping address description]: "Remote peer IP address (DNS was not reachable)".
Mijn vraag:
Is dat kwalijk en zo ja, wat doe ik er aan?
(Ik heb overal gezocht, maar hierover kan ik geen uitleg vinden)
Bij voorbaat dank, Mol.
Het lijkt er op dat ik op mijn goed werkende Alcatel Speedtouch 510 modem/router (KPN) nog steeds niet de juiste instelling heb.
Ik heb een LAN tussen twee PC's, opstelling: Speedtouch modem/router met 1 ethernetpoort, daarachter een switch en daarachter de twee PC's.
Binnenkort gaat er een derde PC bijkomen.
Voor de kenners:
Als ik op de installatie-site van de Speedtouch, in het [ADVANCED]-menu de link [DIAGNOSTICS] aanklik, krijg ik 3 onderwerpen n.l. [SYSTEM] - [LAN] - [WAN].
Bij [SYSTEM] en bij [LAN] staan groene vinken, bij [WAN] staat een rood vraagteken.
Als ik doorklik om te zoeken waar dat rode vraagteken op slaat, kom ik via [CONNECTIONS] en [PPPoA_1] bij [IP CONNECTIVITY].
Bij [IP CONNECTIVITY] staat een rood kruisje, dit is de oorsprong van het rode vraagteken dat bij [WAN] staat.
Als ik op de plus bij [IP CONNECTIVITY] klik, krijg ik een pingaddress te zien en daaronder een melding bij [Ping address description]: "Remote peer IP address (DNS was not reachable)".
Mijn vraag:
Is dat kwalijk en zo ja, wat doe ik er aan?
(Ik heb overal gezocht, maar hierover kan ik geen uitleg vinden)
Bij voorbaat dank, Mol.