ip gewijzigd belkin n1 vision, nu probleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricostarr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo Allen,

Zoals reeds in titel beschreven... , Ik ben de trotse bezittter van een belkin n1 vision en voordat ik deze site had ondenk ben ik zelf aan het oeroetsen geweest wbt port forwarding..Allereerst heb ik een Orange modum met bel mogelijkheden, kon in combinatie met belkin gewoon op internet alleen kon ik niet downloaden met diverse prog's oa utorrent etc. daarvoor wilde ik dus aan port forward doen ..

Mijn provider modum zit op 192.168.1.1 en belkin op 192.168.2.1, nu heb ik mijn belkin gewijzigd in 192.168.1.2 alleen kom ik nu internet niet op, sterker nog ik kom het belkin menu niet meer in om de wijzigingen ongedaan te maken...
Ik heb gereset, stroom af-er weer op gedaan, Orange modum gereset, stroom af en weer op.. Ik geloof alle mogelijke combi's heb ik wel geprobeerd, ik kom er niet meer in.
192.168.1.2 ipv 192.168.2.1 en ook "routersetup" in getoetst..
Ik heb al een mailtje "vorige week" naar belkin toe gestuurd.. maar je raad het al.. ik wacht daar nog steeds op.....:shocked:
Met mijn wifi telefoon ziet hij dat mijn belkin router nu ip169.254.174.178 heeft gekregen..
dit heb ik niet zelf ingevuld btw, maar wel geprobeerd om via die ip binnen het menu van belkin te komen....

Dus lieve netwerk-router guru's wie kan mij helpen... met probleem nr 1

probleem nr 2 is het juist configureren van port forwarden..:p maar dat komt later dan wel weer.

Bvd

Mvg Richard

Laatst bewerkt:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Niet met de N1 maar met een kleinere Belkin.
Het probleem lijkt te zitten in het feit dat je 2 routers achter elkaar zet.
Ook bij mij ging het mis met wijzigen van IP adressen; vooral toen het WAN ip adres van de Belkin in dezelfde range kwam te zitten als de LAN.

Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen door mijn eerste router de 192.168.2.x range te laten uitgeven aan de LAN zijde en de Belkin in te stellen op automatisch verkrijgen van adres en aan de LAN zijde de range 10.0.0.x te gebruiken.

Mocht het allemaal niet lukken dan zou je nog even kunnen proberen de fabrieksinstellingen te herstellen door de resetknop een seconde of 5 (hangt van type af) ingedrukt te houden.

Houdt er trouwens rekening mee dat als je je IP adres van de router wijzigt, je ook even de pc moet herstarten of even IPCONFIG /RELEASE en IPCONFIG / RENEW doet, zodat de pc ook de juiste nieuwe instellingen overneemt.

Thx voor je reactie,

Probleem1 is opgelost, omdat ik een Orange modum heb zitten er 2 utp uitgangen in.. belkin modum "los" op de andere uitgang aangesloten en kon toen met de nieuwe ip adres: 192.168.1.2 er gewoon in.. uiteraard gelijk terug gesteld naar fabrieks instellingen. en alles "normaal" weer aangesloten en voila....ikke weer blij!

wbt probleem 2.. ook deze is opgelost.. thx 2 deze site erg veel info te vinden hiero!

Mvg

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan