ip manueel wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
ik heb via help niks gevonden dus zet ik ze maar hier ... ik gebruik xp pro met een adsl abo van tiscali, modem is eicon diva, kan ik manueel men ip veranderen zonder te herstarten ??

Start, instellingen, netwerk en inbelverbindingen.

Rechtsklikken op je LAN (tiscali verbinding) kiezen voor eigenschappen. Dubbelklikken op tcp/ip en daar kun je het veranderen

Je klikt op "het volgende ipadres gebruiken" en je vult daar zelf de gegevens in

geeft dat dan geen problemen met je verbinding?

mvg,

brecht

Geplaatst door de jean
ik heb via help niks gevonden dus zet ik ze maar hier ... ik gebruik xp pro met een adsl abo van tiscali, modem is eicon diva, kan ik manueel men ip veranderen zonder te herstarten ??
MS DOS prompt ==> ipconfig/renew
Nu heb je een nieuwe IP toegewezen :D

Werkt niet altijd.

Dat hoef ik bij @home niet te proberen. Krijg net zo hard mijn ipadres weer terug die ik al had

Maar waarom zou je je ip willen wijzigen.
In een netwerk kan ik me het voorstellen. Maar een ip wijzigen wat je bij een adsl aansluiting krijgt is toch vragen om moeilijkheden, of heb ik het nu helemaal mis.

Geplaatst door puppie
In een netwerk kan ik me het voorstellen. Maar een ip wijzigen wat je bij een adsl aansluiting krijgt is toch vragen om moeilijkheden, of heb ik het nu helemaal mis.

ik denk dat ook. als je je ip adres handmatig instelt dan denk ik dat je verbinding vastloopt. je kan natuurlijk wel vragen om een ander ip adres zoals joram

mvg,

brecht

@m@rio
Werkt jouw methode bij elke provider? Of alleen bij de dynamische breedband provider?

Over ADSL durf ik het niet te zeggen.

Bij @home (en ik neem aan bij de andere kabelproviders) werkt het wel als ik hard mijn ipadres ingeef

Geplaatst door m@rio
Werkt niet altijd.

Dat hoef ik bij @home niet te proberen. Krijg net zo hard mijn ipadres weer terug die ik al had
In Holland is het altijd wat :D Nee hoor, maar hier werkt dat wel :) Ik denk als het niet via dit command lukt, dan via geen enkel ander command/tool/prog, je IP adres wordt immers toegewezen door je ISP?

Geplaatst door puppie

één van de adressen dat mij wordt toegewezen blijkt op een lijst van spamversturende adressen te staan, en mails verzonden via dat ip worden geblokt ... ik heb het al meermaals gemeld aan wanadoo belgië maar die bende luilakken doen er niks aan ...

Contact opnemen met je provider en het verhaal uitleggen en hopen dat je een ander ipadres krijgt

Geplaatst door de jean

één van de adressen dat mij wordt toegewezen blijkt op een lijst van spamversturende adressen te staan, en mails verzonden via dat ip worden geblokt ... ik heb het al meermaals gemeld aan wanadoo belgië maar die bende luilakken doen er niks aan ...

er bestaat altijd nog zoiets als proxy :D gooooogle :D
en waaro0m denk je dat er spam van jouwn address komt , mmischien een trojan/hidden SMTP server :D
Xanni

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan