ip niet veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
IP adres wordt volgens mij steeds toegewezen door je provider. Daar kan je inderdaad niets aan veranderen voor zover ik weet. Maar wie weet, er zijn op deze help-site een groot aantal echte techneuten die meer weten dan ik. Dus wacht nog effe wat meer antwoorden af okay?

Groetjes
Peter

Wordt inderdaad door je provider ingesteld. Je kunt het adres incl subnetmask etc ook handmatig invoeren maar dan kun je rekenen dat er een ipconflict komt doordat jij en nog iemand hetzelfde ipadres willen gebruiken.

Je kunt ook altijd contact opnemen met de helpdesk van je provider en daar uitleg vragen

Weet je zeker dat het het IP is wat door je provider wordt aangewezen? Dus wat ook op www.watismijnip.nl staat?
Het kan ook het interne IP nummer zijn , wat door je router wordt toegewezen. Dát is wel te veranderen .:)

Tja want een bij een adsl pakket ben ik gewend dat je een vast ip adres krijgt na aanmelding, je zou inderdaad bijna zeggen dat je mischien een router hebt staan die doormiddel van een dhcp server een ip adres toewijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan