ip-nummer blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trusthigher

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Hoe kan ik mijn ip-nummer blokkeren voor de buitenwereld?

Ik heb een broadband router BR 6004+ van Edimax met een ingebouwde firewall volgens het boekje maar ik weet niet hoe ik mijn ip-nummer hiermee kan blokkeren. Ik heb een ADSL verbinding bij XS4all en een softwarematige firewall van McAfee.

Alvast bedankt

Saskia

Doe eerst eens een test via deze site met Shields UP
Shields up
Vaak staan routers al in zgn Stealth Mode en dat is volgens mij het beste.

Dan krijg ik dus mijn gehele 'machine name' te zien. Wat ik eigenlijk niet wil...

Filesharing:
Preliminary Internet connection refused!
Unable to connect with NetBIOS to your computer.
Attempting connection to your computer. . . (hier deed ie een hele lange tijd over dus ben ik maar verder gegaan)

Common ports:
Telnet = open
HTTP = open
RPC = stealth
msftds = stealth
De rest = closed

En nu? Mijn IP-nummer was dus wel zichtbaar. Kan ik dit op een of andere manier blokkeren/onzichtbaar maken?

OK, dat is vast een begin. Je zult dan in de settings van je router moeten gaan en daar DMZ activeren.

Enig idee wat ik als laatste 3 cijfer van het ip-nummer moet zetten? Deze staan nog open achter de optie DMZ.

Weet het niet helemaal zeker maar dit las ik op

DMZ instellingen

Bij deze router staat poort 80 standaard open.
Om de poorten op Stealth te zetten moet je het volgende doen.
Ga naar Miscellaneous Configuration en zet DMZ op Enabled en vul een ip nummer in wat in de range van de router ligt.
Voorbeeld 10.0.0.55.

Daarna op 'Submit' klikken
en daarna links op 'Save settings'
aanklikken

Als je nu een probetest doet bij GRC.COM dan zie je dat alles stealth is.
Raad aan wel even op te schrijven welke je gebruikt.
Suc6

Het is me nog steeds niet gelukt om te zorgen dat mijn ip-adres niet zichtbaar is.

Misschien doe ik iets verkeerd....:(

Krijg je da DMZ ingestekd te hebben bij SHields Up True Stealth Modus ? Als dat zo is dan ben je ver. Verder dan dit ken ik niet en als ik de tekst erom heen lees is dit behoorlijk veilig.

je ip kun je volgens mij niet verbergen. Hoe weet anders de site waar jij wat van opvraagt waar ie het naartoe moet sturen? Enne als alles op stealth staat kun jeje software-matige firewall weggooien. Die heb je niet meer nodig. Maar probeer dat eerst ff uit door nog eens te testen met je softe firewall uit.

Op 2 poorten na staat alles op stealth. Hoe krijg ik poorten 80 en 23 ook op stealth? Moet ik dit ook in DMZ instellen? En zo ja, wat moet ik dan bij de laatste 3 cijfer van het ip-nummer invoeren?

Weer een heleboel vragen maar ik kreeg laatst een waarschuwing van een vriend dat hij via de informatie van zijn site zo in mijn routerinfo kon. Ik had toen nog niet het password veranderd. Maar men komt nog steeds met de info die te krijgen is over mijn ip op de pagina van mijn router. Dit vind ik niet zo'n fijn idee. Is er geen manier om dit nog beter te beveiligen dan alleen een password?

Alvast bedankt weer!

Saskia

Je IP adres is voor elke website te zien die je bezoekt. Maakt verder niet uit, zolang je maar goed beveiligd bent.

Poort 80 is HTTP en poort 23 Telnet geloof ik.

Dit zou inderdaad gewoon dicht moeten zitten.. staat er geen instelling in de router om telnet verbindingen niet toe te staan en de router config alleen te beperken tot interne adressen?

Een softwarematige firewall is niet nodig als je achter een router zit.. behalve als je PC in de DMZ zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan