ip nummer in de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiemwilma

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Hoi.
Probleem 2.
Ik heb met de gebruiksaanwijzing voor de router planet ADE 4100 geprobeerd om ftp gegevens in te voeren.
Dat moest bij vertual server configuratie.
Daar heb ik 2x poort nr 21 en het ip nr van de pc ingevoerd.
Maar nu kom ik niet meer in de router om het terug te draaien want volgens mij is het niet goed.
Als ik er heen wil kan de pagina niet worden weergegeven:evil:
Graag nog een keertje hulp.

Gr WIlma

Als eerste welkom bij deze forum.

Ten tweede een paar vraagjes:
Kun je nog wel gewoon internetten? (Voor jullie slimmerikken die nu denken ja natuurlijk ze heeft een vraag gesteld maar dat kan natuurlijk ook vanaf een andere pc gebeurd zijn)
Krijg je een antwoord als je de router pingt?
..Ga naar start
..Klik op uitvoeren
..Typ in ping ip-adres -t

Een mogelijke oplossing (welke alleen wel wat kennis/ervaring vereist op computergebied):
Probeer een telnet sessie naar de router misschien dat dit nog wel werkt en je via tekstcommando's de instelling ongedaan kunt maken. Als je niet weet wat telnet is dan is dit geen oplossing voor jou.

Een rigoreuze oplossing is de reset knop van de router te gebruiken alle instellingen gaan dan verloren in je moet alles weer gaan invoeren (LET OP als er door een monteur speciale dingen met je router zijn gedaan moet je die misschien ook weer doen). Deze oplossing moet je alleen doen als je extreme haast hebt of als er geen andere oplossingen meer zijn.

De groeten,
Mark

Hoi Bedankt voor de snelle reactie.
Als ik

Krijg je een antwoord als je de router pingt?
..Ga naar start
..Klik op uitvoeren
..Typ in ping ip-adres -t

Doe flikkert er heel even een zwart schermpje op en daar kan ik dus niks mee.

En ja internet doet het nog wel gelukkig.

Kan het niet gewoon zijn dat de server ff down is???
Ik heb weinig verstand van pc's dus die telnet sessie laat ik maar voor wat het is.

Gr WIlma

Start\Uitvoeren\CMD moet het zijn en dan invullen wat TheM zei.

als ik cmd ervoor zet krijg ik idd het zwarte schermpje in beeld maar wat ik ermee moet?????
Geen idee.

Gr WIlma.

Ps wat een snelle service hier zeg ongelooflijk.

Daar moet je het IP nummer van je router intypen, iets van 192.168.x.x.

Misschien een stomme vraag maar hoe kan ik te weten komen waar het ip nummer van de router te vinden is:o

Het nummer dat je intypt om in de router te komen.
Misschien kun je beter de handleiding nog eens doorlezen.

ik kan alleen een http://10.0.0.2/ vinden en die zou toegang tot de router moeten geven maar helaas niet dus.
192.168.x.x.... die je beschrijft kan ik nergens weervinden,heb de handleiding door gelezen maar nope.
Dus wie o wie kan me nog helpen.

Gr WIlma

start --> uitvoeren -->cmd --> ipconfig

Dan zie een gateway en dat is het ip van je router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan