IP nummer laat zich niet veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchie

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Kan iemand mij hier een oplossing voor geven?
Situatie: Home-draadloos netwerk. 1 server, 2 pc's, 3 laptops. Motorola Kabelmodem, Draadloze router=linksys WRT54CG

Vernieuwen IP# dmv ipconfig /release en renew op de server met een kabel rechtstreeks op het motorola-kabel modem. Dus geen connectie meer met het draadloze netwerk maar rechtstreeks naar het modem.
Krijg ik een nieuw IPnummer. Tot zover niets aan de hand. Ik reset de router en liet ze beiden ( motorola en linksys) 1 nacht zonder stroom staan.
Na opstarten motorola gekeken of het nieuwe IP# er nog steeds was. Dat was die.
De complete installatie weer aangesloten en na controle had het systeem weer het oude IP# aangenomen. Hoe kan dat?

Dus, rechtstreeks op de kabel wel een nieuw nummer krijgen maar na aansluiten van het draadloos netwerk krijg ik automatisch het oude nummer terug.

wie weet een oplossing?

Al vast bedankt
greetzzzz
Dutch

Als je de computer aansluit op het modem krijg je van dat apparaat een ip-adres, sluit je de computer aan op de router krijg je van dat apparaat een ip-adres. Maar waarom wil je een ander ip-adres? Je krijgt van je provider namelijk een ip-adres toegewezen en die kun je zelf niet veranderen. Zelfs al zit je achter de router, heb je voor de buitenwereld nog steeds het ip-adres dat je provider je hebt gegeven.

Als je de computer aansluit op het modem krijg je van dat apparaat een ip-adres, sluit je de computer aan op de router krijg je van dat apparaat een ip-adres. Maar waarom wil je een ander ip-adres? Je krijgt van je provider namelijk een ip-adres toegewezen en die kun je zelf niet veranderen. Zelfs al zit je achter de router, heb je voor de buitenwereld nog steeds het ip-adres dat je provider je hebt gegeven.

Goede morgen Erbicom,

Als ik rechtstreeks op het modem zit en een release doe krijg ik wel een ander IP# toegewezen van de provider. Frappant is; dat als ik de boel weer in lijn zet, dus router en netwerk er weer op aansluit, ik gewoon weer het oude IP# krijg. Ook na een harde Reboot van beide apparaten. (router en modem)
Vandaar mijn vraag.

Hmmm... vreemd. Ik heb ook kabel en hetzelfde geprobeerd, maar blijf hetzelfde ip-adres houden. Misschien even de provider vragen?

Ik denk dat het IP adres afgeleid wordt van het MAC adres van je router, en dat kun je in vele gevallen veranderen...

Ip #

Ik denk dat het IP adres afgeleid wordt van het MAC adres van je router, en dat kun je in vele gevallen veranderen...

StekkerJack

Dat zou in principe een optie kunnen zijn, ik ga het wel proberen met SMAC om de Mac te veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan