IP-nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

meij2704

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Ik heb een nieuwe PC gekocht maar volgens mij heb ik nog steeds dezelfde ip-nummer. kan dit kloppen? Ik heb zoiets gehoord dat als je adsl hebt dat je dan dezelfde ipnummer houdt
Maar heeft nu degene die mijn oude pc heeft gekocht nu dan geen probleem? en heb ik dus nog steeds dezelfde ip omdat ik adsl heb?

Het nummer dat je krijgt zit niet ingebakken in de netwerkkaart. Jij hebt dit adres en diegene die je andere pc gekregen heeft krijgt van zijn provider (als diegene internet heeft) een ander ipadres

Ok maar begrijp ik het dus goed dat ik nog steeds dezelfde ip-nummer heb als voordat ik mijn nieuwe pc kocht? sorry hoor maar de computerwereld is voor mij een beetje ingewikkeld:confused:

Geplaatst door meij2704
Ok maar begrijp ik het dus goed dat ik nog steeds dezelfde ip-nummer heb als voordat ik mijn nieuwe pc kocht? sorry hoor maar de computerwereld is voor mij een beetje ingewikkeld:confused:

Dat klopt. Het IP nummer waar jij het over hebt is toegewezen door je provider en staat gekoppeld aan JOUW aansluiting (jouw huis zeg maar).

Heb je een nieuwe PC gekocht om een nieuw IP te krijgen dan?

haha nee hoor, maar ik vroeg me alleen af of degen die mijn oude pc heeft gekocht geen problemen kan krijgen dat hij zeg maar ook mijn ipnummer heeft

Nee. Hij krijgt weer een ander IP van zijn provider toegewezen :).

Je kunt gerust zijn aangezien diegene niet jouw ipnummer krijgt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan