IP plotst verandert in Xp..vaag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Naz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Naz

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2002
Ik kon vandaag plotseling niet internetten.
Heb eerst Chello gebeld. Bleek dat mijn Win Xp Pro ineens een ander IP adres had genomen.

Nu heb ik het volgende Ip adres als ik het via Ipconfig oproep:
169.254. en nog vier getallen

Het ligt niet aan mijn internetverbvinding want ik heb het kabeltje achter dit systeem geplugd. Een systeem met Win 98 daar werkt internet perfect.

Het is dus puur een probleem met Xp.
Volgens Chello lag het aan mijn netwerkkaart. Maar heb inmiddels 3 verschillende netwerkkaarten ingedaan, maar nog steeds wil internet op Xp niet werken.

Iemand een idee??

Als het aan de kabel zou liggen dan zou ik achter deze computer(WIn 98) ook niet kunnen internetten.

Internet heeft het al tijden goed gewerkt op het systeem met Xp maar vandaag ineens niet.

Probeer eens ipconfig /renew, en kijk of je dan weer een ander ipadres (een verkeerde) hebt. Zo ja, dan staat bij de netwerk instellingen dat er automatisch een IP moet worden gekozen. Je kan dan forceren met een vast ipadres in te voeren, als goed is, is dan je probleem opgelost.

Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen Naz

Netwerkkaarten allemaal in dezelfde slot gezet of heb je ook al van slot veranderd?

Probleem is opgelost.

Ik heb de adviezen gevolgd, maar dat lukte steeds niet.

Ik was 5 uur!!!!! bezig op mijn vrije dag om het probleem op te lossen. Netwerkkaarten eruit weer in een andere slot gedaan, DHCP uitschakelen, andere computer getest netwerkkaart eruit. Ip verandert.
Chello gebeld, Helpmij geraadpleegd.

Maar af en toe ligt de oplossing zo voor de hand.

Systeemherstel gedaan terug gezet naar 'gisteren' en het werkt weer.

Ik kreeg na Systeemherstel een melding dat een programma mijn antivirus en firewall geblokkeerd had. Dus wellicht een virus?!

Maar ben nu bezig alles te scannen.

Zoals altijd blijf ik jullie inzet en inbreng om mensen zo snel mogelijk te helpen waarderen!!

Thanx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan