ip-poorten openzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkie!

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2006
Hey,

Ik speel een spel, en daar wil ik een eigen server beginnen.
Maar, ik moet eerst mijn "ip-poorten" openzetten of inschakelen, voordat er mensen in mijn server kunnen komen. Maar, ik wil weten hoe dat moet. Ik heb als modem een "speedtouch 510" voor als je dat nodig hebt. Ik moet de poort 7777 openzetten.
Je hebt het waarschijnlijk bij veel meer dingen nodig om je poorten open te zetten, dus je hebt geen kennis van het spel nodig (lijkt mij).

,
Darkie!

Hallo

Het makkelijkste is de speedtouch 510 in te stellen met het tooltje autopoortmapping, deze kun je hier vinden inclusief een handleiding.

Groetjes Erik Rothuis.

ip poorten openzetten

Hey,,

Bedankt voor je bericht, maar het moet toch veel makkelijker kunnen?
Nu moet je dat programma downloaden, heb ik gedaan, alles ingevuld, maar nu kan ik ze alsnog niet inschakelen, omdat ik me moet registreren .. en dat kost weer € 8.00,-

Indien je bedoeld om met online gaming zelf het spel te Hosten en met het spel zelf een server op te zetten achter een modem heb je verder niets anders nodig dan je firewall te configureren en het spel toegang te geven tot internet..
Indien je Windows Firewall gebruikt:
http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;907880

:thumb:

raar

Dat is nou juist het rare, ik heb geen windows Firewall, maar er zit wel een firewall, gewoon bij mijn Eigenschappen van netwerkverbindingen, maar die staat uit. Verder heb ik Norton Antivirus 2005, ik weet niet of die ook nog een firewall heeft. Maar, ik heb ook ergens gelezen dat je alsnog je poorten open kan zetten, heb ik gedaan via mn ip-adres van mn modem in te typen in mn web browser (10.0.0.138, standaart bij speedtouch)
En daar kon ik ze oipen zetten, maar ik heb daar misschien iets verkeert gedaan.
Zie Bijlagen.

Bijlagen

• firewall.JPG
    firewall.JPG
    64,1 KB · Weergaven: 63
  • 1ww.JPG
    1ww.JPG
    96,8 KB · Weergaven: 64
:rolleyes: maar als je achter een modem geen firewall hebt dan heb je dus al je poorten open staan voor jan en alleman die naar binnen of buiten wil.. Download de gratis versie van ZoneAlarm en geef het spel en al het andere wat nodig is toegang tot internet, dat is iig stukken veiliger..
Indien je online games wil hosten (server) dan neemt het spel zijn nodige ingestelde poorten gewoon in beslag daar hoef je verder weinig aan te doen elke nodige poort wordt automatisch open gegooid. Gevoelsmatig denk ik dat je meer connecties wil over tcp/ip poorten om alles wat sneller te laten verlopen, en dat kan je in je register regelen.

Dowload tcp/ip optimizer van speedguide

http://www.speedguide.net/downloads.php

en stel alles in op "Optimal settings" dan worden ook je MaxConnetionPerServer geoptimaliseerd en verhoogt naar 10..

Over extra poorten toewijzen heb ik ook wel eens zoiets gelezen maar herinner me het fijne er ook niet meer van.. Speel zelf ook wel eens en host een spel (Ghost Recon) :) . Maar heb nog nooit het gevoel gehad dat ik er meer poorten voor open moet zetten. Alles loopt standaard als gesmeerd.. (wel tcp ip optimizer gebruikt natuurlijk)

Owh ja :) indien je eens kijken wil wat er met je poorten gebeurt kan je o.a. A-Ports gebruiken, dat is een poortscanner die al je open poorten laat zien en met welk ip ze verbonden zijn en het domain adress kan je ook opvragen.. Is gratis!?
http://www.tucows.com/get/213738_91414

Let op: Norton (de enige by the way) gaat hier over knotteren omdat het een poort scanner is maar dat kan je negeren deze scanner is volkomen veilig en ik gebruik hem al jaren..

Laatst bewerkt:
Serverr

Ik heb het TCP Optimizer programma gedownload, en alled sneller gezet. ik heb alsnog de poorten opengezet via de site die NielsVds mij gaf, dat waren poorten 7777 t/m 7788 ,
27900 en 42292, allebei TCP en UDP opengezet. Maar de server voor
Unreal Tournament 2004 blijft nog altijd op N/A staan. Ik heb in het spel zelf ook alles aangeschakeld (als het nuttige info is: ook de admin op poort 80 ). :confused:

(y)

Ik was anderhalf jaar aan het uitzoeken hoe ik een server kon maken, en eindelijk doet die het :thumb: Bedankt allemaal voor het helpen hé... Succes met alle andere vragen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan