Ik heb een tuisnetwerk met drie laptops (draadloos) en twee pc's (bedraad), nu heb ik twee weken geleden een netwerk hardeschijf van Freecom (400GB) aangesloten in mijn netwerk. Op zich werkt alles perfect maar ik heb toch met enige regelaamt een probleem.
Het probleem is dat als de netwerk HD aan staat (één van de redenen waarom je zoiets koopt) ik via wifi geen geldige ip adressen meer krijg. Ik krijg dan een adres in de range van 69.254.0.???. De standaard gateway is dan 69.254.0.1, als ik dan naar dit ipnummer toe ga kom ik uit in mijn netwerk HD.
Ik krijg pas weer een "normaal" ip adres als ik de HD uitschakel, router even van de stroom af en dan weer alles aanzetten behalve de HDD. Pas als alles een ip heeft dan weer de HDD aanzetten.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Gegevens:
Router: Sitecom WL173
HDD: Freecom networdk HD 400GB
Laptop: HP nc 6320 met windows XP pro
bij voorbaat dank
Het probleem is dat als de netwerk HD aan staat (één van de redenen waarom je zoiets koopt) ik via wifi geen geldige ip adressen meer krijg. Ik krijg dan een adres in de range van 69.254.0.???. De standaard gateway is dan 69.254.0.1, als ik dan naar dit ipnummer toe ga kom ik uit in mijn netwerk HD.
Ik krijg pas weer een "normaal" ip adres als ik de HD uitschakel, router even van de stroom af en dan weer alles aanzetten behalve de HDD. Pas als alles een ip heeft dan weer de HDD aanzetten.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Gegevens:
Router: Sitecom WL173
HDD: Freecom networdk HD 400GB
Laptop: HP nc 6320 met windows XP pro
bij voorbaat dank