IP-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Ik heb een US-robotics adsl modem/switch/wlan router.
Server draaien met MS-Server 2003. Vier cliënt pc's met windows XP-pro. Adsl via Demon(bbned)

Ik heb het volgende probleem:
Zo nu en dan gaan de lampjes van de router en de daarop aangesloten switch onrustig knipperen. De snelheid van mijn internetverbinding gaat dan van 58Kb naar ong. 6Kb. Ik heb eens mijn provider gebeld en die zag dat mijn aansluiting constant om een IP bleef vragen. In mijn router zie ik op dat moment gewoon mijn (vaste) IP. Desondanks wil de router blijven vernieuwen. Als ik de server afkoppel dan houd het knipperen op.

Mijn vragen:
Herkent iemand dit probleem en zo ja wat kan ik er aan doen.
Wordt het euvel veroorzaakt door de router of de server?

Hoor het graag van jullie.

Kun je geen vast ip instellen ipv automatisch ontvangen?

Hallo Paul,

Bedankt voor je reactie. Je bedoelt een vast ip instellen in de router...hmmm goed idee niet aan gedacht kan het alleen niet echt vinden waar ik het ip statisch kan invoeren. Ik heb de:
http://www.usr.com/support/9106/9106-du-ug/index.htm
Anders neem ik maar eens contact op met US-Robotics al ik er niet uitkom.

Mvgr, René.

Heb het gevonden....ziet er goed uit werkt tot nu toe als een speer...kijken of dat in de toekomst zo blijft.
Kreeg van US-Robotics overigens een onzinantwoord terug over het configureren van de DHCP aan de lan-zijde. Had toch duidelijk vermeld dat het om het ip van mijn service provider ging. Enfin vraag opgelost...en Paul bedankt voor de tip :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan