IP routering en WINS proxy

Status
Niet open voor verdere reacties.

8bits+

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Besturing XP. Provider HetNet. Modem SpeedTouch 546V6(i). Adapter Asus 802.11g. Router Linksys WRT54G.
Het modem direct aan de laptop werkt prima.
Met de router ertussen heeft het twee weken goed gedaan.
Maar nu geeft het de geest. De router direct naar de laptop en draadloos geeft bij start-uitvoeren-cmd-ipconfig/all de volgende melding.
Windows IP configuratie.
Hostnaam: Laptop (draadloos netwerk heet anders!)
Primair DNS achtervoegsel: -
Knooppunttype: onbekend
IP routering ingeschakeld: nee
WINS proxy ingeschakeld: nee
De vraag is dus; waar en hoe schakel ik IP routering en WINS proxy in?
Ja, vriendelijke helpers(sters) ik doe mijn naam eer aan.
Bij voorbaat, op deze zondag, mijn dank.

denk dat je de router moet reseten.

En dan weer configuren zeker zijn dhcp uitzetten en die van speedtouch gebruiken.

Router gereset en de dhcp uitgeschakeld.
Dat heeft geen resultaat.
De vraag blijft; Waar schakel ik IP routering en WINS proxy in?

Op verzoek van de watchdog, de eerste vraag.
Als er staat IP-routering en WINS proxy niet ingeschakeld; is dat dan wel nodig?
En de tweede vraag; hoe en waar doe je dat?
Ik heb alle handleidingen doorgespit maar kan geen antwoord vinden.
Wie kan me van dienst zijn?
Bij voorbaat dank.

euhm, heb je het IP wel geprobeerd te vernieuwen?

menu start -> uitvoeren -> type cmd /k ipconfig /renew

Werkt het niet, kopieer de melding uit dat scherm dan even (vandaar de cmd /k, dan blijft het staan)

Bedankt jippiejajee. Uit arren moede heb ik nu verbinding met internet rechtstreeks via het modem. Als ik de router er tussen zet en Start, Uitvoeren, cmd, OK intik krijg ik de dos-box. Ik reset modem en router en tik eerst ipconfig/release en dan ipconfig/renew. Melding: Windows IP configuratie. Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: SSID naam, kan geen contact met de DHCP server maken. Aanvraag is verlopen. Ook pingen met het IP adres van het modem geeft time-outs.
DHCP van modem en router staan aan. Uitzetten van een van beiden werkt niet en ook een statisch ipadres geven functioneert niet.
Gevoelsmatig denk ik dat er een instelling op de laptop verkeerd staat. Maar wat en waar?:confused:

Het probleem is, tijdelijk?, opgelost. Na weken experimenteren kom ik tot de volgende oplossing. Het modem wordt met een CAT 5 verbonden met de router. Van poort naar internetingang. Er wordt nog een CAT 5 verbinding gemaakt van poort modem naar poort router. De DHCP van de router uitgeschakeld en op statisch gezet. Ook de firewall van de router uitgezet. En dat werkt tot op heden. Mijn vorige 'oplossing' gaf na 2 weken de geest.
Als ik in het modem ga kijken welke apparaten zijn aangesloten geeft dat het volgende beeld. Op poort 1 en op poort 4 een 'unknown' apparaat met hetzelfde ipadres maar MACadressen waarvan de een eindigt op 21 en de ander op 22. Vervolgens op poort 1 tweemaal de laptop en op poort 1 de pc. Kan iemand dat verklaren? Met dank voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan