Ip veranderd steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hallo allemaal :)
We hebben thuis een Imac en een macbook en er worden vaak 2 smartphones gebruikt.
Op de Imac heb ik het progje Emule draaien ,ik heb om Emule goed te laten draaien portforwarding gedaan in mijn ZyXEL router .
Als alle mac apparaten uit staan en ik de Imac als eerste opstart draait Emule prima met een Hight ID.
Als een andere huisgenoot bv zijn macbook of smartphone in gebruik hebt dan heb ik met het opstarten van de Imac eMule een Low ID .
Dus mijn imac heeft steeds een ander Ip adres ,hoe kan ik een vast Ip adres maken zodat de Imac het zelfde ip adres houdt zelfs
als andere huisgenoten op mijn netwerk gaan internetten .
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd wat mijn probleem is ;)
Alsvast bedankt voor het lezen van mijn vraag enik hoop dat jullie mij kunne helpen :D
Groetjes Saphira

Zooow ,veel hebben mijn vraag gelezen zie ik ..maar het is denk ik
moeilijker dan ik dacht ,zelfs voor de forum leden hier :confused:.........

Laatst bewerkt:
Neem wel een ip adres buiten de dhcp range van de router, 101 of hoger vaak.

Je moet een IP4-adres op voorkeur instellen. Dit doe je bij de netwerkinstellingen/adapterinstellingen.
Zo vraag je eigenlijk aan je router om dat adres toe te kennen. Vul wel geen random adres in. Als je ziet dat je in het verleden altijd bv. 192.168.1.x had, hou hier rekening mee, en pas dan alleen het laatste deel aan. Ben wel een Windows gebruiker, heb Mac in geen eeuwen meer gehad, dus hoop dat het lukt lol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan