IP vernieuwen Chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik_legger

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Berichten
124
Hoi,

Hoe kan ik mijn IP adres van Chello vernieuwen onder windows XP?
 
ip vernieuwen

Chello bellen en vragen of ze je IP adres vernieuwen. daarna (indien nodig) bij windows 98 vanuit commandprompt WINIPCFGg.exe starten en klikken op alles vrijgeven en daarna alle vernieuwen.
Bij XP hetzelfde maar dan met IPCONFIG

suc6
 
En als je geen zin hebt om de helpdesk van chello te bellen.
Computer uitzetten, daarna de stekker van je modem eruit.. uurtje wachten en met een beetje geluk heb je een ander ip-nummer.

Wellicht heb je hier nog wat aan
tip voor chello
 
Re: ip vernieuwen

Geplaatst door marckraak
Chello bellen en vragen of ze je IP adres vernieuwen. daarna (indien nodig) bij windows 98 vanuit commandprompt WINIPCFGg.exe starten en klikken op alles vrijgeven en daarna alle vernieuwen.
Bij XP hetzelfde maar dan met IPCONFIG

suc6

En hoe geef ik dan in dat ie moet vrijgven en vernieuwen in XP?

Alvast bedankt voor de tips.
 
klik START, UITVOEREN, vul in CMD <ENTER>
ipconfig /release <ENTER>
ipconfig/renew <ENTER>

wederom suc6
 
Thnx :thumb

Ik ga het straks even proberen nadat ik chello heb gebeld, moet ik trouwens met een excuus komen waarom ik dit wil?
 
Omdat mijn ip adres is geblokkeerd op een IRC kanaal ten onrechte en de Ops van dat kanaal reageren niet. En ik MOET (nou ja, wil) naar dat kanaal.
 
Er is een methode

Allereerst moet ik weten of je gebruik maakt van een netwerkkaart of een router.

Je kan namelijk je mac adres veranderen.

Dit werkt bij mij tenminste. Zo kan ik als ik geweigerd word mijn ip adres veranderen en wel toegang krijgen..
bij direct connect bijvoorbeeld
 
Ik maak gebruik van een netwerkkaart,

Dus de kabel gaat in mijn Chello modem en de telefoondraad gaat in mijn netwerkaart. Ik ben zelf ook nog een server van een netwerkje en er gaat van mijn computer dus weer een crosskabel naar de tweede computer.
 
Het is me al gelukt, na het installeren van ipv6 kon ik gewoon weer het kanaal binnenkomen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan