IP vernieuwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennartvh

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Wij hebben een adsl verbinding met multipc-modem voor 4 pc's. Hier zitten 3 pc's rechtstreeks op aangesloten en 2 pc's via een router. Nu heeft 1 van de computers vaak geen verbinding meer met internet. Wanneer je dan de IP gaat vernieuwen (heel vaak achter elkaar) dan krijg je op een gegeven moment wel weer een verbinding.
Hoe kan het dat dit telkens weer gebeurt en hoe kunnen we dit voorkomen? Het gebeurt dus bij alle computers (rechtstreeks op de modem en via router op de modem).

waarom zet tussen je multipc modem nog een router en geen switch ?

omdat ik nog een router had liggen en dus geen switch hoefde te kopen. Maar daar ligt het waarschijnlijk ook niet aan lijkt mij want ook de computers die rechtstreeks op de modem zitten hebben soms ineens geen verbinding meer.
Momenteel heeft mijn comp. (xp prof eng.) geen verbinding via de router en deze computer waar ik nu op zit (ook via router, win 98se) wèl. Echter hebben we bij deze ook eerst de ip moeten verversen totdat ie ineens een andere ip pakte en het wel werkte.
Bij mijn computer lukt het me niet om dmv ipconfig /renew verandering te krijgen en heb ik dus nu al een paar dagen geen internet. Het lijkt er ook op dat dit probleem telkens voorkomt als de stroom even uitgeschakeld is geweest aangezien ze hier aan het verbouwen zijn. Resetten modem en router geeft geen oplossing. Het heeft volgens mij echt iets met die ip's te maken...

Heb je er al eens over gedacht om de ipnummers " hard" in te voeren met gateway en dns van je provider ?

Bij je LAN verbinding kun je bij TCP/IP aangeven :

Volgende ip nummer gebruiken etc.Al die gegevens vul je in en je kunt bij de alernatieve configuratie ook gegevens invullen.Je moet dan wel de dhcp functe uitzetten.

Hmmm... dat met die vaste IP is nog niet gelukt. Weet niet precies hoe en waar ik dat allemaal moet instellen.
Weet nu wel hoe ik verbinding kan krijgen als het verbinden weer niet lukt:
eerst ipconfig /release *Con*(dan wordt ip op 0 gezet)
en dan ipconfig /renew (een paar keer proberen tot ie een juiste ip pakt)

als het goed is kun je dat ook via een internetpagina doen door het volgende ipadres in de pagina te typen 10.0.0.138 en dan kom je bij de instellingen van de multipc-modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan